نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران : بن خواربار کارگران معادل پول چیپس و پفک است!

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران : بن خواربار کارگران معادل پول چیپس و پفک است!

اشرف منصوری درباره روند تعیین دستمزد کارگران در شورای عالی کار گفت: در شورای عالی کار هم مثل فوتبال تا دقیقه ۹۰ مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد اما آنچه مسلم است حداقل حقوق و دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران باید افزایش یابد. اگر حق مسکن و بن خواربار را حذف کنیم تاثیری در دستمزد کارگران نخواهد داشت چون همین حالا مبلغ بن خوارباری که به کارگران داده می‌شود، پول خرید چیپس و پفک است و به درد جامعه کارگری نمی‌خورد.
وی با بیان اینکه هرگونه تصمیم در خصوص دستمزد کارگران باید با پیش‌بینی شرایط سال آینده همراه باشد، گفت: اگر بحث سه‌جانبه‌گرایی را در تعیین دستمزد مطرح می‌کنیم هر کدام از شرکای اجتماعی باید مصلحت و شرایط کار را بر اساس وظایفی که دارند در نظر بگیرند و دولت به طور مشخص از گروه کارگری و کارفرمایی حمایت کند.
نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه در بحث تعیین رقم دستمزد نیازمند محاسبه ضریب تورم هستیم، گفت: مبنای تعیین دستمزد کارگران محاسبه نرخ تورم و سبد معیشت خانوار است به همین دلیل ضریب تورم در فرایند تصمیم‌گیری مزد باید مدنظر قرار بگیرد.
وی حوادث غیرمترقبه و افزایش قیمت کالاهایی مثل بنزین را بر دستمزد کارگران و محصولات تولیدی، صنعتی و کشاورزی اثرگذار دانست و گفت: در حال حاضر مواد غذایی و مایحتاج اولیه با چنین تغییر محسوسی روبه رو است و حداقل مزد کارگران از برج هشت به دلیل این موارد دستخوش تغییر شده و معیشت خانوارهای کارگری را تحت تاثیر قرار داده است.
اشرف منصوری در عین حال بر لزوم حمایت دولت از کارفرمایان تاکید کرد و گفت: ما کارفرمایان را به پرداخت حقوق و دستمزد موظف می‌کنیم ولی آیا شرایط مطلوبی برای کار و تولید و فعالیت آنها درنظر گرفته‌ایم؟در بحث مالیاتها، مصرف انرژی و سایر هزینه‌هایی که کارفرمایان متحمل می‌شوند که عده‌ای کارگر را حفظ کنند تا به جامعه بیکاران اضافه نشود چقدر کارفرمایان را حمایت کرده‌ایم؟ طبیعی است که کارفرما وقتی حمایت نشود با افزایش حقوق و دستمزد مخالفت می‌کند لذا انتظار داریم دولت به وظیفه خود در قبال هر دو گروه کارگران و کارفرمایان عمل کند.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین