رئیس کل دادگستری خوزستان : مجازات زندان برای بانوان باید آخرین گزینه باشد

رئيس کل دادگستری خوزستان : مجازات زندان براي بانوان بايد آخرين گزينه باشد

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: کاهش جمعیت کیفری به عنوان یکی از سیاست‌های مهم دستگاه قضایی کشور از خواسته‌های عالی نظام است و مجموعه دستگاه قضا باید با اراده راسخ در راستای تحقق آن همسو با ارتقای امنیت و آسایش مردم گام بردارد.
حجت الاسلام صادق مرادی در بازدید از مجتمع ندامتگاهی زنان در سپیدار اهواز افزود: اعتقاد ما این است که جای بانوان در زندان نیست و به عنوان متولیان نظام قضایی اعتقاد و باور داریم که باید اعمال مجازات زندان برای زنان در روند رسیدگی به مجازات ها به حداقل و کمترین نرخ برسد و انتخاب و گزینه آخر باشد.
وی در بازدید از مجموعه‌های اشتغال زندانیان زن، خطاب به آنان گفت: مهم این است که مدت زمانی که در زندان هستید از فرصت استفاده و برای تکمیل کاستی‌های تربیتی و مهارت‌های مفید زندگی تلاش کنید و از این مهارت‌ها پس از آزادی از زندان بهره‌ گیری کنید.
رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان این که زنان الگوی بشریت هستند و مصداق بارز آن در جامعه اسلامی ما حضرت زهرا (س) است اظهارداشت: دین اسلام زن را محور کانون خانواده و تربیت انسان‌ها می‌داند و امیدواریم با تلاش اداره کل زندان‌های استان بتوان در بازتربیتی زنانی که به خطا رفته اند اقدام‌های موثری انجام داد.
در این آیین ۳۰ نفر از زندانیان زن فعال در عرصه‌های فرهنگی- قرآنی، نماز و حرفه‌آموزی مورد تقدیر قرار گرفتند.
در این بازدید، زندانیان مشکلات و درخواست‌های قضایی خود را بیان کردند.
* فراهم شدن زمینه آزادی ۳۰ زندانی زن
رئیس کل دادگستری خوزستان از فراهم شدن زمینه آزادی ۳۰ زندانی زن این ندامتگاه خبرداد.
حجت الاسلام مرادی افزود:این اقدام از طریق پرداخت تسهیلات قضایی، اعطای امتیازات آیین نامه‌ای به زندانیان واجد شرایط، کمک‌های ستاد دیه و انجمن حمایت زندانیان و سایرتمهیدات قضایی و پس از طی روند اداری، در هفته جاری از زندان آزاد و به کانون خانواده بازمی‌گردند.
وی همچنین در جشن میلاد کوثر مجتمع اندرزگاهی کوثر با بیان اینکه کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری از اولویت‌های مهم ترسیمی رئیس قوه قضاییه است، گفت: هم اکنون شاهد حضور موثر رئیس دستگاه قضایی در استان‌ها و بازدید وی از زندان‌ها هستیم.
وی اظهار داشت: آیت ا… رئیسی در بازدید اخیر خود که از زندان زنان قرچک تهران داشت، دوباره سیاست‌های ساماندهی وضعیت زندانیان، کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندانیان، تعیین تکلیف زندانیان تحت قرار و استفاده مناسب از تاسیسات قضایی در این راستا را مورد تاکید قرار داد. رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین در این بازدید کلنگ احداث مهد کودک کوثر را در محل این اندرزگاه به زمین زد. این مجموعه به منظور نگهداری کودکان زنان زندانی و به همت انجمن حمایت زندانیان اهواز تاسیس می‌شود.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین