مجلس یازدهم به دست نیروهای انقلابی افتاد ؛ پایان ماه عسل دولت روحانی

مجلس یازدهم به دست نيروهاي انقلابي افتاد ؛ پايان ماه عسل دولت روحاني

اعلام نتایج انتخابات مجلس یازدهم بصورت رسمی و غیررسمی در برخی حوزه ها نشان می دهد اصولگرایان در این ماراتن پیشتاز رقابت هستند. در انتخابات مجلس یازدهم که از ساعت ۸ صبح روز جمعه آغاز شد تعداد ۲۰۸ حوزه انتخابیه در ۳۱ استان کشور دایر بودند. تعداد شعب اخذ رأی در این ۲۰۸ حوزه انتخابیه، ۵۴ هزار و ۶۱۱ شعبه در سراسر کشور بود که از این میزان، ۴۰ هزار و ۲۱۰ شعبه به صورت ثابت و ۱۴ هزار و ۴۰۱ شعبه به صورت سیار بودند. ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رأی دادن بودند که از این میان حدود ۲۸ میلیون و ۸۷۲ هزار نفر از رأی‌دهندگان را بانوان و حدود ۲۹ میلیون نفر را آقایان تشکیل می‌دادند. حدود سه میلیون نفر از افراد واجد رأی دادن، نیز رأی اولی ها بودند. از ۲۰۸ حوزه انتخابیه، ۲۰۳ حوزه انتخابیه، ملی محسوب می‌شوند و ۵ حوزه انتخابیه هم مربوط به اقلیت‌های دینی است، همچنین ۱۷۴ حوزه انتخابیه هم تک‌نماینده هستند.
براساس آمار رسمی و غیررسمی که اعلام شده است، اصولگرایان پیشتاز کسب رأی در اکثر حوزه های انتخابیه سراسر کشور بودند. برخی نمایندگان فعلی در جایگاه خود ابقا شده اند و برخی قدیمی ترهای پارلمان بعد از یک یا چند دوره غیبت باردیگر با کسب رأی به مجلس باز خواهند گشت. برخی وزرا، استانداران و مدیران دولت های نهم و دهم در مجلس آینده حضور پررنگ دارند.
با انتخاب و ورود چهرهای اصولگرا موسوم به “نیروهای انقلابی” از این پس شاهد پایان یافتن ماه عسل دولت خواهیم بود و یقینا وزرای دولت تدبیر و امید باید از خواب زمستانی بیدار شده و پاسخگوی اقداماتشان در برابر مجلس یازدهم باشند.

درباره نویسنده

7477مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین