بازی با سلامت مردم خوزستان ممنوع ؛ آقای استاندار به احترام افکار عمومی معاونتان را عزل کنید

بازي با سلامت مردم خوزستان ممنوع ؛ آقاي استاندار به احترام افكار عمومي معاونتان را عزل كنيد

بیماری خطرناک کرونا که در یک ماهه گذشته اکثر کشورهای جهان را فرا گرفته و حتی به کشورهای گرم آفریقایی رحم نکرده، جمع کثیری از مردم جهان را قربانی کرده است.
شهر ووهان چین که منشاء این ویروس مرگبار است در یک همیت ملی بین مدیران و مردمانش و با رعایت اصول مدیریتی و رعایت نکات بهداشتی توسط مردم توانستند از گسترش و کشته شدن نفوس شهروندان چینی تا حد و اندازه بسیار زیادی جلوگیری کنند.
کشور چین با بیش از یک میلیارد جمعیت که در نظم مدیرانش زبانزد همه جهانیان می باشد اولین اقدامش در برابر این ویروس، قرنطینه کردن استان ها و نقطه به نقطه مناطق شهری بود.
اما در ایران ما، بر اثر بی تدبیری دولت و طمع کسب سودهای نجومی برای یکی دو شرکت هواپیمایی، کرونا از طریق خطوط پروازی وارد ایران و شهر قم شد و متاسفانه پنهان کاری برخی مسئولان و عدم رعایت قرنطینه به موقع استان قم، باعث شد این ویروس خبیث و ویرانگر به استان ها و شهرهای دیگر به سرعت سرایت کند.
در حالی که کشور ایران در اوج تحریم های کمر شکن دول متخاصم و در راس آن ها امریکای جنایتکار قرار دارد، متاسفانه آقایان بی تدبیر یک میلیون ماسک بیگناه را به بهانه های مختلف تحویل چینی ها دادند! و به فکر روزی نبودند که نبود ماسک، الکل و مواد ضد عفونی مردمان این سرزمین را برنجاند و هم اکنون کشور را با کمبود این محصولات مواجه ساخته و مردم باید ماسک، الکل و مواد بهداشتی را با چندین برابر قیمت از بازار سیاه تهیه کنند.

حال شیوع بیماری کرونا در استان های کشور به خط قرمز رسیده و آژیر قرمز در همه شهرها به صدا در آمده است، شایعه سازی دشمنان نیز تمامی ندارد و امروز مردم بخاطر بی تدبیری برخی مدیران، توان تشخیص اخبار دروغین رسانه های معاند و پیام های دلسوزانه وزارت بهداشت را ندارند.
اولین استانی که همیشه بخاطر موقعیت استراتژیک از جمله نفت، گاز، انرژی، کشاورزی، فولاد، بنادر، شیلات و … باید توجه زیادی به آن شود و نمی شود استان خوزستان است!
استانی که اگر دچار مشکل یا معضلی شود قطعا اقتصاد و نبض حیاتی کشور را فلج خواهد کرد.
دیگر بحث ملی بودن نفت، انرژی، کشاورزی و … نیست، این بار بحث مرگ و زندگی مردم شریف، نجیب و قهرمان پرور خوزستان است.
در ماجرای شیوع ویروس کرونا، در اولین اقدام استانداران مازندران، گیلان، اصفهان، همدان، ایلام، کهگیلویه‌وبویراحمد، قزوین و زنجان برای دفاع از جان و مال مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ورود گردشگران و مسافران نوروزی و حتی خودروهای غیر بومی را به استان هایشان ممنوع کردند ولی مثل همیشه مدیران خوزستان از قافله جا ماندند و طبق روال همیشه منتظر مانده اند تا دستور از تهران به اهواز مخابره شود!
رسانه ها، نخبگان و دلسوزان استان خوزستان در اولین گام پس از مشاهده سهل انگاری مدیران با راه اندازی کمپین هایی خواستار ممنوعت ورود مسافران و گردشگران به خوزستان شدند ولی تا این لحظه موفق به متقاعد کردن آقایان نشده اند!
در این برهه خاص انصافا برخی نهادها در خوزستان از جمله دانشگاه علوم پزشکی اهواز، سپاه، بسیج، حوزه های علمیه و مخصوصا شهرداری ها برای مقابله با ویروس خطرناک کرونا سنگ تمام گذاشته و برای حفظ سلامت مردم از هیچ کوششی دریغ ننمودند.
از آنجایی که اهواز مرکز استان می باشد و از اهمیت ویژه ای برخوردار است شورای اسلامی شهر و شهرداری اهواز با بسیج همه امکانات و نیروهای خود از طریق ضد عفونی و شستشوی معابر و خیابان ها توانسته نقش ویژه و بسزایی در مقابله با این ویروس ایفا کند.
پس از درخواست اهالی رسانه، نخبگان و مردم از مسئولان استان برای ممانعت از ورود مهمانان نوروزی و گردشگران به خوزستان، موسی شاعری شهردار جوان و پرتلاش اهواز و عضو شورای سلامت استان با اقدامی شجاعانه و برای حفظ سلامت شهروندان طی نامه ای به استاندار خوزستان خواستار جلوگیری از ورود گردشگران و مسافران نوروزی به این استان شد.
بعد از درخواست شجاعانه، منطقی و دلسوزانه شهردار اهواز متاسفانه معاون امنیتی استاندار خوزستان در اقدامی سوال برانگیز و غیر منطقی با انتقاد از شهردار اهواز خواستار عدم دخالت شاعری (عضو شورای سلامت استان) در این موضوع شد!
البته مردم خوزستان به چنین نحوه مدیریتی عادت کرده و آسیب دستورات دیر هنگام را با پوست و استخوانشان لمس کرده اند.
داستان از آنجا مشکوک می شود که چرا وقتی اولین اقدامی که باید برای حفظ سلامت شهروندان خوزستانی گرفته شود(ممانعت از ورود مسافران و گردشگران به استان ها) و سایر استان ها نیز آن را اجرا کردند عمل نمی شود و وقتی که یک مقام رسمی در حمایت از مردم چنین درخواستی را به بالاترین مقام استان می دهد برخی ناراحت شده و مغرضانه و برخلاف منافع عمومی عمل می کنند.
باید از معاون امنیتی استاندار خوزستان پرسید: آقای آصفی کجای خوزستان زندگی می کنید، کجای تشریف دارید؟ آیا از وضعیت شیوع کرونا در استان مطلع هستید!؟ جناب آقای آصفی، متاسفانه کرونا در استان به شدت در حال گسترش است حتی استاندار محترم صادقانه از مردم خواست در خانه ها بمانند و منازلشان خارج نشوند لطفا اگر به حرف این حقیر و گفته رئیستان باور ندارید سری به بیمارستان رازی بزنید!
اگر شما به وظیفه خود عمل میکردید قطعا رسانه ها و شهردار اهواز که خود عضو شورای سلامت استان نیز است چنین درخواستی نمیکردند!
در این وانفسا که نه ماسک در استان موجود است و نه ژل و الکل و مواد ضد عفونی، حداقل برای رضای خدا! ورودی های استان را می بستید.
تا کی میخواهید سلامت مردم را بخاطر بازی های سیاسی خود به خطر بیاندازید.
آیا باید این بار هم مثل موضوع کمبود ماسک، الکل و لوازم ضد عفونی به قوه قضاییه پناه ببریم؟
آیا این بار نیز باید از قوه قضایییه بخواهیم به داد مردم خوزستان برسد، پس جایگاه شما و دولت در حل مشکلات مردم کجاست!
یک بار هم که شده به فکر مردم باشید، اگر خانواده هایتان در این استان نیستند و در جای امنی زندگی میکنند، این استان را رها کنید.
از استاندار محترم خوزستان انتظار می رود در اولین گام به این دهن کجی واکنش نشان داده و معاون امنیتی خود را به پاس احترام به افکار عمومی عزل کرده و در خصوص مطالبه به حق مردم خوزستان، ورود گردشگران و مسافران نوروزی را به استان ممنوع اعلام کند.
حسن سلامت دوم – روزنامه نگار خوزستانی

درباره نویسنده

7476مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین