ورود به مازندران، گیلان، اصفهان، همدان، ایلام، کهگیلویه‌وبویراحمد، قزوین و زنجان ممنوع شد ؛ ممنوعیت ورود به خوزستان هنوز در انتظار دستور استاندار است

ورود به مازندران، گيلان، اصفهان، همدان، ايلام، کهگیلویه‌وبویراحمد، قزوين و زنجان ممنوع شد ؛ ممنوعيت ورود به خوزستان هنوز در انتظار دستور استاندار است

فرماندار اهواز گفت: ممنوعیت سفرهای نوروزی به خوزستان تابع تصمیمات ملی و همچنین تصمیمات استاندار است که در چند روز آینده در این خصوص تصمیم‌گیری می شود.
جمال عالمی نیسی در نشست ستاد مقابله با ویروس کرونا در سرسرای اجتماعات شورای اسلامی شهر اهواز بیان کرد: وضعیت استان خوزستان در آمار ابتلا به ویروس کرونا نسبت به سایر استان ها رضایت بخش است.وی با اشاره به اینکه مردم سهم بیشتری در مقابله با ویروس کرونا دارند افزود: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی اهواز تا ۴۸ ساعت گذشته وضعیت خوزستان در میزان ابتلا به ویروس کرونا ثابت بود.
عالمی نیسی بیان کرد: روز گذشته نیروی انتظامی و اجراییات شهرداری نسبت به جمع آوری بازار جمعه و بازار پرنده فروشان اقدام کردند اما در هفته آینده این بازارها اصلا نباید فعالیت داشته باشند.
وی ادامه داد: در صورت باز بودن سلف سرویس ها از جمله در خیابان انوشه باید بهداشت مناطق ورود کند؛ همچنین نیروی انتظامی و عوامل اجراییات شهرداری باید برای جمع آوری عرضه کنندگان قلیان اقدام جدی کنند؛ دیگر زمان سکوت در مقابل آنها نیست‌.فرماندار اهواز گفت: در گذشته سکوت و کوتاهی مقابل عرضه کنندگان قلیان باعث گسترش آنها در نقاط مختلف از جمله پارک‌های ساحلی و جنب فرودگاه اهواز شد که چهره زشتی به شهر داده است.
* لزوم تعطیلی قلیان سراها
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: اقداماتی برای تعطیلی اماکن عمومی از جمله تالارهای عروسی که متولی خاص دارند صورت گرفته اما تعطیلی برخی اماکن مانند سلف سرویس، بازارجمعه، بازار پرنده فروشان و قلیان سراها که متولی مشخصی ندارند با مشکلاتی رو به رو است.
احمد مشکورنیا افزود: برخورد با این اماکن نیازمند برخورد قاطع شهرداری، اداره اماکن و نیروی انتطامی است.
* لزوم ممنوعیت سفر به اهواز
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست گفت: طبق یک تصور برخی مردم گمان می کنند گرمای هوا باعث کشته شدن ویروس کرونا می شود به همین دلیل برخی از هموطنان از استان های دیگر درحال سفر به شهرستان اهواز هستند.
مهران باباپور خطاب به فرماندار اهواز بیان کرد: درخواست داریم که برای ممنوعیت سفرهای نوروزی به اهواز تصمیم قاطعی گرفته شود.
* تصمیم نهایی درباره ورود مسافران نوروزی به خوزستان به زودی اعلام می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: تصمیم نهایی درباره ورود یا ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به خوزستان پس از تصویب نهایی و قطعی به زودی اعلام می‌شود. سیدحکمت اله موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هنوز تصمیم نهایی برای ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به خوزستان اعلام نشده زیرا ستاد اجرایی خدمات سفر استان که شامل اعضا و کمیته های مختلفی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی است باید به یک جمع بندی نهایی برسد.وی افزود: تا این لحظه تصمیم بر این است که اداره کل میراث فرهنگی خوزستان از آمادگی نسبی برخوردار باشد تا اگر مساله کرونا در استان ریشه کن شد حداقل پس از ایام نوروز برای میزبانی آماده باشیم.
وی بیان کرد: در نشست های مختلفی که با حضور استاندار خوزستان و تمامی دستگاه های عضو ستاد برگزار شده، تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شده و باید ببینیم در روزهای آتی روند شیوع کرونا چگونه پیش می رود.
موسوی افزود: اداره کل میراث فرهنگی خوزستان به تنهایی نمی‌تواند در خصوص مسافران نوروزی تصمیم بگیرد چراکه این اداره کل، دبیرخانه ستاد نوروزی است و تصمیمی که در ستاد به عنوان مصوبه نهایی تصویب می شود را برای اجرایی شدن پیگیری می کند.
وی ادامه داد: علاوه بر ستاد سفر، اداره کل میراث فرهنگی در کارگروه مقابله با ویروس کرونا نیز عضویت دارد که در آنجا تقریبا همه چیز منوط به نظر دانشگاه علوم پزشکی است. در این کارگروه همه دستگاه های عضو و به ویژه استاندار خوزستان توجه زیادی به نکات بهداشتی و درمانی دارند و بیشتر نظر و تصمیمات متکی به نظر پزشکان و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی است.مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: هم اکنون تمامی مجموعه ها و فضاهای مربوط به میراث فرهنگی اعم از موزه های شوش، آبادان و ایذه، پایگاه‌های ثبت جهانی، اقامتگاه ها، مجموعه سازهای آبی تاریخی شوشتر، تمامی سایت های گردشگری تعطیل هستند.
وی ادامه داد: تنها بخش بسیار جزیی از هتل ها در حال فعالیت است که می توان گفت آن بخش نیز تفریبا به صورت غیرفعال و در شرایط خاص است و در عمل می توان آن را نیز تعطیل اعلام کرد.از روز جمعه گذشته و در پی ممنوعیت ورود سفرهای نوروزی به برخی استان‌ها برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، کمپین‌هایی در فضای مجازی از سوی خوزستانی ها راه اندازی شده که درخواست ممنوعیت سفرهای نوروزی به این استان را داشته اند، اما استانداری خوزستان هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است.
ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند. تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر روز شنبه ۱۷ اسفند به پنج هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند. تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد ولی مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان گزارش نشده است. قابل ذکر است در اولین اقدام استانداران مازندران، گیلان، اصفهان، همدان، ایلام، کهگیلویه‌وبویراحمد، قزوین و زنجان برای دفاع از جان و مال مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ورود گردشگران و مسافران نوروزی و حتی خودروهای غیر بومی را به استان هایشان ممنوع کردند ولی مثل همیشه مدیران خوزستان از قافله جا ماندند و طبق روال همیشه منتظر مانده اند تا دستور از تهران به اهواز مخابره شود!

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین