دبیر شورای سلامت اهواز : ویروس کرونا تا ۱۵ روز قابلیت زنده ماندن را دارد

دبیر شورای سلامت اهواز : ویروس كرونا تا ۱۵ روز قابلیت زنده ماندن را دارد

دبیر شورای سلامت شهرستان اهواز با اشاره به بازدید از دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: برخی مدیران سازمان‌ها و ادارات هنوز به اندازه کافی برای مقابله با این ویروس آمادگی و حساسیت لازم را ندارند، و این یک زنگ خطر است.
مهرداد شریفی در نشست ستاد پیشگیری از کرونا در شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: هر دستگاه اجرایی مهم ترین سرمایه نیروی انسانی است اما برخی از دستگاه های اجرایی شهرستان اهواز هنوز برای تهیه مواد ضدعفونی کننده، تهویه مناسب و اجرای دستورالعمل‌های لازم اقدام جدی نکرده اند.
وی گفت: تاکنون شش نفر از کارمندان بانک‌ها سراسر کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که دلیل آن نبود تهویه مناسب و رعایت نکردن نکات بهداشتی مورد تاکید بوده است.
دبیر شورای سلامت اهواز ادامه داد: یک روش انتقال ویروس کرونا از راه سرفه و عطسه فرد مبتلا است؛ انتظار می رود مدیران دستگاه های اجرایی اهواز از حضور افراد ابتلا به بیماری مزمن و زنان باردار در سرکار خودداری کنند زیرا این افراد در معرض خطر هستند.
وی افزود: طبق بررسی صورت گرفته مشخص شد که مسئولان برخی از دستگاه ها و ادارات اهواز ساده ترین نکات بهداشتی همچون وجود مواد شوینده در سرویس های بهداشتی را رعایت نمی کنند؛ باید نگاه تمام مدیران سلامت محور باشد.
شریفی ادامه داد: افراد سالم نیاز به استفاده از ماسک و دستکش ندارند به شرط آن که به نکات بهداشتی مورد تاکید همچون شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون را انجام دهند، اما افراد بیمار باید با رعایت نکاتی خود قرنطینگی را انجام دهند.
وی اضافه کرد: ویروس کرونا اگرچه یک نوع تهدید محسوب می‌شود اما باعث شد برخی عادات غلط بهداشتی در ادارات و سازمان‌های ما اصلاح شود.
وی افزود: مجموعه بهداشت در حوزه سلامت تنها ۲۰ درصد نقش‌آفرین است و بقیه به همکاری بین بخشی دستگاه ها و سازمان ها باز می می‌گردد.
شریفی ادامه داد: اگر به توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا توجه نکنیم شاهد آمار بالای مرگ و میر خواهیم بود، اما با همتی که اکنون در مسئولان خوزستان وجود دارد شاهد کنترل این بیماری هستیم.
وی با تقدیر از مدیران شهرداری بیان کرد: مسئولان شهرداری اهواز در مساله ضدعفونی و وسایل ناوگان عمومی اقدامات خوبی انجام داده اند.
دبیر شورای سلامت شهرستان اهواز گفت: هم اکنون یکی از نقاط پرخطر برای انتقال ویروس کرونا، معابر و وسایل عمومی در سطح شهر است چرا که این ویروس حداقل ۴۸ تا ۷۲ ساعت زنده می ماند؛ برخی آزمایش‌ها نشان داده که در شرایط خاص این ویروس تا ۱۵ روز قابلیت زنده ماندن را دارد.
وی در ادامه بیان کرد: انتظار داریم که اداره ورزش و جوانان نسبت به تعطیلی سالن های ورزشی تا ۲ هفته آینده با ما همکاری داشته باشد.
وی افزود: اداره اماکن تاکنون در تعطیلی سالن های عروسی با ما همکاری داشته و امیدواریم سالن های زیبایی نیز تعطیل شوند.
شریفی گفت: اگر ویروس کرونا به طور نمونه بر روی یک در صد افراد جامعه تاثیر بگذارد اما ایجاد این جو روانی بر کل جامعه عوارض منفی دارد؛ ورود استرس و اضطراب به بدن با کاهش ایمنی بدن سبب ایجاد زمینه مناسب برای حمله ویروس کرونا می شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین