نماینده مردم خرمشهر : رسم و رسوم خوزستانی ها منجر به فاجعه کرونایی می شود

نماینده مردم خرمشهر : رسم و رسوم خوزستاني ها منجر به فاجعه كرونايي مي شود

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ضعف مجلس دهم، به این مجلس نمره ۲ از ۲۰ داد.
عبدا… سامری درباره ارزیابی وی از مجلس دهم در چهار سال فعالیتش، اظهار کرد: من به مجلس نمره دو از ۲۰ می‌دهم و از روز اول به لاریجانی رئیس مجلس انتقاد کردم که اگر نظارت وجود نداشته باشد، مجلس کاربری نخواهد داشت.
وی به فرموده امام راحل که «مجلس در رأس امور است» اشاره کرد و گفت: این سخن به این معناست که مجلس باید از همه امور مطلع باشد؛ اینکه به خاطر فشار کار نظارت بر اجرای قوانین تصویب‌شده وجود نداشته باشد و یا در کشور قوانین ناخوانده بسیاری وجود دارد، ضعفی است که باید اصلاح شود.
نماینده مردم خرمشهر به روند تصویب ماده‌های قانون در مجلس نیز انتقاد کرد و گفت: عده‌ای باهم متحد می‌شوند که این موضوع باید تصویب شود و نظر یک نفر مخالف تأثیرگذار نیست، بعد همین افراد به این نتیجه می رسند که قانون تصویب‌شده اشتباه بوده است که این روند نیز نیاز به اصلاح دارد.
وی با بیان اینکه در مدت حضورم در مجلس، مجلسی که تصور داشتم باید قدرتی برای کشور باشد، ندیدم؛ افزود: به‌طور مثال نماینده‌ای که از قوه قضائیه انتقاد می‌کرد که در پی انتقادش از سوی مراجع قانونی در بخش تخلفات اداری بازخواست می‌شد، مجلسی هم که در آن نماینده حق اظهارنظر ندارد، مجلس نیست.
نماینده مردم خرمشهر در مجلس در بخش دیگر سخنانش به بیماری کرونا، نسبت به شیوع این بیماری هشدار و از آن به‌عنوان «خطری جدی» یاد کرد و توضیح داد: خوزستان از نظر بهداشتی ضعیف است، به‌خصوص شهرهای خرمشهر، آبادان، شادگان، هویزه و سوسنگرد که به علت جنگ، بیماری‌های ناشناخته نیز دارند، همچنین رسم و رسوم مردم می‌تواند روند انتشار بیماری را سرعت ببخشد و فاجعه به بار آورد.
وی اعلام وضعیت سفید در خرمشهر از سوی فرماندار این شهرستان را رد کرد و گفت: اعلام وضعیت سفید به ساده انگاری مردم منجر می‌شود و باید به مردم واقعیت‌ها را گفت.
سامری بر لزوم ممنوعیت ورود گردشگران تأکید کرد و افزود: بستن مبادی ورودی پیگیری می‌شود اما بستن مبادی ورودی آبادان غیرقانونی ست و به فرماندار آبادان هم ابلاغ‌شده است که دولت باید فکری اساسی برای این موضوع بکند.
وی، ناهماهنگی مدیران اجرایی در ستاد مقابله با کرونا را عاملی در نابسامانی کنترل این بیماری دانست.
بنا به گفته سامری، کشاورزان و روستاییان خرمشهری، لایروبی انهار در برخی مناطق روستایی این شهرستان به‌صورت غیراصولی انجام‌شده است، انهار برخی روستاها نیز توسط قرارگاه کربلای چهار لایروبی می‌شوند.
نماینده خرمشهر در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در رابطه با آسیب‌های وارد شده به زیرساخت‌ها و معابر مجاور انهار و دیگر مشکلات لایروبی غیراصولی، اظهار کرد: لایروبی انهار از روز اول باید توسط کنندگان کار انجام شود و باید از کشاورزان برای این کار استفاده می‌شد.
وی افزود: در لایروبی انهار، یک بیل مکانیکی در انهار رها می‌شود و تنها انهار عمیق‌تر و عریض‌تر شده که منجر به فشار به جاده‌ها و ریزش آن‌ها شده است؛ در این شرایط جهاد کشاورزی باید سازوکاری برای جلوگیری از رشد نیزارها در نهرها اتخاذ کند.
سامری در بخش دیگری از سخنانش از آغاز به کار فاز نخست دو بانده کردن جاده قدیم خرمشهر به اهواز خبر داد و بیان کرد: پیگیری دو یا چهار بانده کردن جاده قدیم خرمشهر- اهواز از سال ۹۴ آغاز شد و حتی تا مرحله ورود به ردیف اعتباری ۲۱۵ هم پیش رفت، سرمایه‌گذاران هلندی نیز اعلام آمادگی کردند که به دلیل تحریم‌ها به سرانجام نرسید.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین