به دلیل ۱۸ ساعت بی آبی در طول شبانه روز ؛ ساکنین پردیس اهواز به حفر “چاه آب” روی آورده‌اند

به دليل 18 ساعت بي آبي در طول شبانه روز ؛ ساكنين پرديس اهواز به حفر

مسئولان حوزه بهداشت در این روزهای کرونایی به صورت مکرر شهروندان را به شستن دست‌ها و رعایت بیش از پیش نظافت توصیه می‌کنند این درحالی است که در منطقه پردیس اهواز حتی آب برای آشامیدن نیز کمیاب شده‌است.
منطقه پردیس اهواز به عنوان یکی از مناطق کمتر برخوردار و پرجمعیت شهر اهواز همیشه با مشکلاتی همچون پس زدگی فاضلاب، قطع مکرر و افت فشار آب مواجه بوده است. فروردین سال گذشته بود که بالا زدگی فاضلاب در چند خیابان اصلی باعث تعطیلی یک ماهه تمام مغازه ها، کلینیک درمانی منطقه و فلج شدن زندگی ساکنان شد.
مساله افت فشار آب نیز همواره پای ثابت مشکلات مردم منطقه پردیس بوده است اما در ماه های اخیر با تشدید این مشکل، ساکنان تنها چند ساعت در شبانه روز آب دارند.
* حفر چاه در خانه ها؛ راهکار مردم محلی
معصومه هلی‌چی یکی از ساکنان خیابان هدیه۱۲پردیس از مشکل چندین ساله قطعی آب در این منطقه گفت و توضیح داد: آب شرب این خیابان هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بامداد روز بعد قطع است و ما تنها یک فرصت ۶ ساعته برای ذخیره آب داریم.
وی افزود: ساعت چهار بامداد هر روز برای شستن ظرف ها، استحمام، ذخیره آب و نظافت حیاط بیدار می شویم، این مساله یک روز یا چند روز نیست بلکه ما سال هاست به همین شیوه زندگی می کنیم.
هلی‌چی گفت: بارها به اداره آبفای اهواز مراجعه کردیم اما مسئولان این شرکت راه حل قطعی آب را همکاری شرکت گروه ملی در استفاده از ظرفیت تصفیه خانه می دانند.
وی ادامه داد: از روی ناچاری در حیاط خانه هایمان چاه های آبی حفر کردیم اما این آب نیز تمیز نیست و حتی نمی توان برای شستن دست و صورت از آن استفاده کرد.
این شهروند گفت: به همراه پسر، عروس و چهار فرزند دیگرم در این خانه زندگی می کنم و ذخیره کردن آب برای این تعداد آدم بسیار سخت است از مسئولان شرکت آب و فاضلاب درخواست می کنیم فکری به حال ما کنند.
* پردیس؛ انتهای خط
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز راهکار حل مشکل قطعی آب در پردیس را استفاده از تصفیه خانه گروه ملی عنوان کرد و افزود: در همین خصوص یک قرارداد با شرکت گروه ملی منعقد شده تا از ظرفیت تصفیه خانه این شرکت استفاده شود. بهنام مریدی افزود: منطقه پردیس در انتهای خط انتقال آب قرار دارد به همین دلیل با افت فشار مواجه می شود، برخی از شیرهای خطوط این منطقه نیز بسیار فرسوده هستند که در کاهش فشار آب موثر هستند.
وی گفت: این شیرهای خطوط فرسوده درحال تعویض هستند، تا چند روز دیگر پمپ دوم برای انتقال آب از تصفیه خانه گروه ملی به منطقه پردیس نیز نصب می شود.
زندگی در گرمای هوای اهواز آن هم در روزهایی که کرونا بلای جان مردم شده بدون تصور آب ممکن نیست، عدم اقدام به موقع برای دسترسی مردم به آب شرب سالم و استفاده از منابع غیربهداشتی آب همچون چاه های حفر شده می تواند منجر به مشکلات بهداشتی و به مخاطره افتادن سلامت مردم شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین