مدیرکل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی : اعلام نکردن کودک‌آزاری جرم است

مدیرکل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی : اعلام نكردن کودک‌آزاری جرم است

مدیرکل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تایید لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان از سوی شورای نگهبان، گفت: بر اساس لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان هر گونه کوتاهی در اعلام کودک‌آزاری جرم است. به عنوان مثال اگر فردی از کودک‌آزاری در همسایگی خود یا حتی در فضای مجازی مطلع شود و به بهزیستی و پلیس فتا اطلاع ندهد، جریمه می‌شود.
محمود علیگو افزود: دقت نگارش لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به شدت در تعیین مجازات مرتکبان کودک آزاری به بهزیستی و ساختارهای قضایی کمک می کند تا به راحتی خاطیان را مورد پیگیری قرار دهند.
وی ادامه داد: همچنین این لایحه موجب می شود تا عده‌ای که متاسفانه مرتکب رفتارهای کودک آزاری می‌شوند، راحت‌تر بتوان عواقب کارشان را به اطلاع آنها رساند و عواقب و جرایم، قبل از وقوع جرم اطلاع‌رسانی می‌شود.
مدیرکل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی افزود: به طور مثال اکنون دزد می‌داند که در صورت ارتکاب دزدی این امکان وجود دارد که دستش قطع شود. اگر کودک‌آزارها هم بدانند که در صورت ارتکاب به کودک آزاری، چه عواقبی منتظر آنهاست، در پیشگیری از جرم بسیار موثر خواهد بود.
علیگو با بیان این که یکی از ویژگی‌های لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، روح پیشگیرانه آن از وقوع جرم است، افزود: یکی دیگر از نکات قابل توجه این لایحه، ساختارهای مداخله‌ای است که در آن طراحی شده است؛ به طور مثال هم سازمان‌های مردم‌نهاد و هم سازمان‌های دولتی مانند آموزش و پرورش‌ و بهزیستی و نهادهای دیگر به شکل مناسبی، درگیر این موضوع شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، سلب مسئولیت از دستگاه قضا اتفاق نیفتاده است و این امر موجب می‌شود که همگرایی در اجرای قانون شکل گیرد و همه نهادها به یک اندازه در اجرای قانون همکاری داشته باشند.
علیگو گفت: در یکی از بندهای لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به مدل‌های اطلاع‌رسانی اشاره شده است، به آن معنا که اگر کسانی که می‌توانند در امر کودک آزاری، اطلاع‌رسانی کنند اما کوتاهی می‌کنند، مجرم هستند. این بند به اورژانس اجتماعی کشور با شماره تلفن ۱۲۳ کمک می کند تا مردم در این زمینه کوتاهی نکنند و این موارد را به شماره ۱۲۳ اطلاع دهند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین