سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز : ۸۰ درصد تخت‌های خوزستان پر شده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز :  ۸۰ درصد تخت‌های خوزستان پر شده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر نیاز مبرم خوزستان به تخت آی سی یو گفت: ۸۰ درصد تخت‌های عادی در خوزستان پر شده اما در این لحظه، اولویت و دغدغه ما رفع نیازها در زمینه کمبود تخت آی سی یو است.
دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در نشست با رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور بر ضرورت توجه و کمک جدی به حوزه بهداشت و درمان خوزستان تاکید کرد و افزود: اقداماتی در این زمینه انجام شده و تمام ظرفیت‌های ممکن به کار گرفته شده است، اما از این نظر خوزستان نیازمند توجه و کمک جدی است.
وی گفت: بسیج جامعه پزشکی همواره یاریگر دانشگاه بوده است و با پیگیری بسیج جامعه پزشکی خوزستان ۲ نقاهتگاه در اهواز و به ازای هر یک از شهرستان های استان نیز یک نقاهتگاه از سوی سپاه راه‌اندازی و تجهیز شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به سیر درگیر شدن ظرفیت های درمانی و بیمارستانی خوزستان به مراقبت از بیماران کرونا گفت: در ابتدای شیوع بیماری در اهواز بیمارستان رازی به طور کامل در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفت و بیمارستان طالقانی برای سرریز بیمارستان رازی و همچنین استفاده نقاهتگاهی در صورت لزوم تجهیز شد.
وی ادامه داد: از ۲۶ فروردین آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان روند صعودی پیدا کرد و از ۲ اردیبهشت وارد پیک بیماری شدیم. ظرفیت بیمارستان طالقانی و رازی تکمیل شد، سپس یک بلوک یکصد تخت خوابی از بیمارستان سینا کارون وارد مدار شد؛ به دلیل نیاز به تخت آی سی یو، یک بخش سی سی یو در این بلوک تغییر کاربری داده و به آی سی یو تبدیل شد.
وی افزود: در مرحله بعد ۲۰۰ تخت در بیمارستان امیرالمومنین تامین اجتماعی اهواز زیر بار مراقبت از بیماران کرونا رفت و پس از آن نیز بیمارستان های فاطمه الزهرا(س) نیروی انتظامی و منفرد نیاکی ارتش وارد مدار شدند.ابول نژادیان گفت: در بیمارستان گلستان نیز یک بخش آی سی یو ایجاد و وارد مدار شده است، اما در تامین برخی تجهیزات و وسایل حفاظت فردی نیاز به کمک دارد.سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به وضعیت سایر بیمارستان های استان در حوزه دانشگاه و دانشکده های دیگر گفت: در آبادان ظرفیت بیمارستان طالقانی تکمیل شده و بیمارستان نفت نیز وارد مدار شده است، اما بیمارستان نفت از نظر تجهیزات و نیروی انسانی کارآزموده کمبود دارد. به دلیل اینکه آبادان در مراقبت از بیماران زیرفشار بسیار زیاد قرار دارد، بیماران کرونا شادگان که زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان هستند، زیرپوشش اهواز قرار گرفته‌اند. ابول نژادیان افزود: دزفول نیز از لحاظ تعداد بیماران کرونا زیر فشار بسیار زیاد قرار دارد و ۲۰۰ تخت بیمارستان گنجویان پر شده است.
وی بر نیاز خوزستان به پرستار آی سی یو کار تاکید کرد و گفت: ۳۸ پرستار از سوی معاونت پرستاری وزارت بهداشت به خوزستان اعزام شده که از این تعداد ۱۰ پرستار به آبادان، ۱۰ پرستار به دزفول و هشت نفر دیگر نیز به نیروهای پرستاری اهواز اضافه شده اند. در این زمینه خوزستان به پرستار آی سی یو کار نیاز مبرم دارد.
ابول نژادیان با اشاره به کمک بسیج جامعه پزشکی در کنترل کرونا ادامه داد: در روزهای ابتدای شیوع کرونا در خوزستان، در زمینه تامین وسایل حفاظت فردی برای نیروهای درمانی با مشکل روبه رو بودیم، اما گروه‌های بسیجی با تولید البسه، ماسک و سایر وسایل حفاظت فردی بسیار کمک کردند، همچنین در ضد عفونی کردن بیمارستان ها و معابر عمومی شهرها اقدامات خوبی از سوی سازمان بسیج جامعه پزشکی انجام شد.
وی حاشیه نشینی و توجه نکردن به هشدارهای بهداشتی را اصلی ترین دلایل بالا رفتن آمار مبتلایان کرونا در خوزستان بیان کرد و گفت: اهواز دومین شهر حاشیه نشین کشور است و این موضوع در کنار نبود توجه لازم به هشدارهای بهداشتی در خودداری از برگزاری آیین های عزاداری و عروسی در خوزستان و وجود بازارهای متعدد دست فروشی در نقاط زیادی از اهواز که تجمعانسانی بالای را ایجاد می کند، باعث بالا رفتن آمار مبتلایان در خوزستان شده است.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین