دبیر شورای سلامت اهواز : اعلام وضعیت سفید استفاده از ماسک را کاهش داد

دبیر شورای سلامت اهواز :  اعلام وضعیت سفید استفاده از ماسک را کاهش داد

دبیر شورای سلامت اهواز با بیان اینکه مردم اعلام وضعیت سفید را شنیدند اما ادامه آن را نشنیدند، گفت: وضعیت سفید به معنی کم‌خطر است نه بی‌خطر؛ با اعلام وضعیت سفید میزان استفاده از ماسک در اهواز کاهش یافت و این مساله، زنگ خطر است.
دکتر احمد مشکورنیا با اشاره به تفاوت فراوانی مبتلایان به کرونا در مناطق برخوردار و کم‌برخوردار اهواز اظهار کرد: نمی‌توانیم در مورد تعداد مبتلایان در محلات مختلف اهواز صحبت کنیم؛ هر چند آمار مبتلایان در محلات را داریم اما عوامل مخدوش‌کننده زیادی وجود دارد که این آمار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی افزود: به طور مثال در محلات برخوردار اهواز مانند پاداد یا زیتون کارمندی شیوع بیماری بالا است اما در محلات متراکم و در سطح پایین‌تر اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی که رعایت پروتکل‌ها کمرنگ‌تر است، آمار شیوع بیماری کمتر است. این موضوع نشان می‌دهد که مراجعات و آگاهی ساکنان این مناطق و حساسیت آن‌ها به بیماری متفاوت است. مشکورنیا با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان خوزستان پس از خروج از وضعیت قرمز، بیان کرد: مردم اعلام وضعیت سفید را شنیدند اما ادامه آن را نشنیدند که گفتیم وضعیت سفید به معنی کم‌خطر است نه بی‌خطر. با اعلام وضعیت سفید، میزان استفاده از ماسک در اهواز کاهش یافت و این مساله، زنگ خطر است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین