استاندار خوزستان : مرز با عراق کامل بسته است

استاندار خوزستان : مرز با عراق کامل بسته است

استاندار خوزستان گفت: خوزستان جزو ۶ استان برتر در استفاده از ماسک است ولی در مدت اخیر استفاده از ماسک در استان به شدت کاهش یافته است.
غلامرضا شریعتی در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا، بیان کرد: در استان‌های مختلف کشور شرایط بیماری کرونا از جمله استان خوزستان افزایشی است.
وی افزود: این شیب در استان خوزستان ملایم بوده و نسبت به سایر استان‌های کشور که شیب تندی دارند، کمتر است اما اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشوند، به طور حتم در هفته‌های آتی شیب تندی در خوزستان به وجود خواهد آمد.
استاندار خوزستان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها در این زمینه مؤثر است، خبر داد: استان خوزستان جز ۶ استان اول کشور در زمینه استفاده از ماسک است اما نسبت به ماه‌های گذشته این امر کاهش چشمگیری داشت. بنابراین از همه مردم درخواست می‌شود بیش‌ازپیش نسبت به انجام رعایت بهداشت اقدام کنند.
شریعتی با بیان اینکه وقتی که مسئولان در این زمینه‌ها کم‌توجه باشند، مردم نیز کم‌توجه خواهند شد، اظهار کرد: این کم‌توجهی موجب مشکلات در این راستا خواهد شد. لذا همه مسئولان از جمله فرمانداران، ائمه مساجد و مدیران ادارات باید نسبت به این مسئله اهتمام کرده تا سایر مردم نیز در این مسیر بیایند و حرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه از اول مهرماه امسال تاکنون بازدهی و برخورد در زمینه رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی ۱۸۰ مورد در خوزستان بوده است، اضافه کرد: تردد در استان خوزستان کم شده است و در این زمینه بنا شد که فرمانداران شهرستان‌ها مجدداً اکیپ‌های بازرسی را دایر کرده تا بازرسی با دقت بیشتری انجام شود.
استاندار خوزستان همچنین با تأکید بر اینکه مرزهای منتهی به کشور عراق به طور کامل بسته هستند، تصریح کرد: هیچ زائری از این مرزها تردد نمی‌کند چرا که هیچ کسی حق تردد را از این مرزها ندارد. لذا از مردم خواهش می‌شود که به شایعات گوش ندهند.
شریعتی با اشاره به اینکه هیچ مجوزی برای تردد زائران حسینی از سوی ستاد ملی کرونای کشور عراق و کشور ایران صادر نشده است، بیان کرد: اگر ستاد ملی کرونای کشور عراق این مجوز را صادر کند اما ستاد ملی کرونا ایران با آن موافقت نخواهد کرد چرا که سلامت مردم در اولویت قرار دارد و وضعیت بیماری کرونا در کشور عراق به مراتب بیشتر و نگران‌کننده‌تر است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین