علیرغم اینکه این استان ها وضعیت بهتری دارند ولی ؛ زنجان و تهران تعطیل شد اما خوزستان نه!

عليرغم اينكه اين استان ها وضعيت بهتري دارند ولي ؛ زنجان و تهران تعطيل شد اما خوزستان نه!

علیرغم اینکه روند ابتلا به کرونا (به گفته مسئولان) در خوزستان افزایش چشمگیری داشته است ولی همچنان از تعطیلی خبری نیست.
به گزارش نسیم خوزستان، علیرغم اینکه روند ابتلا به کرونا (به گفته مسئولان) در خوزستان افزایش چشمگیری داشته ولی خبری از تعطیلی ادارات، ارگان ها و اصناف در شهرهای قرمز استان نیست.
در مقابل استان هایی که از خوزستان وضعیت مناسب تری داشته و آمار ابتلا به بیماری و مرگ و میر ناشی از کرونا کمتر دیده می شود بیکار ننشسته و برای کاهش فوتی ها و قبل از رسیدن به نقطه بحرانی چاره اندیشی کردند.
* تهران یک هفته تعطیل شد
معاونت امنیتی انتظامی استانداری تهران آخرین جزئیات اعمال محدودیت های کرونایی در استان تهران برای یک هفته پیش رو را تشریح کرد.
حمیدرضا گودرزی درباره مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که روز شنبه به دستگاه های اجرایی ملی و استانی و نهادهای عمومی غیر دولتی از جمله شهرداری های مستقر در استان تهران ابلاغ شده است، گفت: در این ابلاغ با توجه به نامه نهم مهر ماه معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر اعمال محدودیت به تفکیک استان و شهرستان های هدف محدودیت و تعطیلی برخی مراکز به مدت یک هفته از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۸ مهر ماه از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمدید شده است.
* زنجان نیز یک هفته تعطیل شد
مدیرکل پدافند غیرعامل استان زنجان از اعمال محدودیت یک هفته‌ای در استان به منظور کنترل موج جدید کرونا خبر داد.
حسن مظفری اظهار داشت: از شنبه به مدت یک هفته شهرهای قرمز استان زنجان تعطیل شدند.
وی با بیان‌ اینکه برای جلوگیری از ادامه‌دار بودن روند قرمز شهرستان‌های استان زنجان ناچار شدیم محدودیت‌های یک هفته‌ای را در شهرهای قرمز استان زنجان اجرا کنیم، گفت: استاندار زنجان و ستاد مقابله با کرونای استان‌ این قانون را تصویب کردند‌.
و اما خوزستان …
* افزایش آمار بستری در خوزستان
سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا درخوزستان ضمن ابراز نگرانی از روند رو به افزایش ابتلا و بستری بیماران کرونایی در این استان تصریح کرد: اگرمردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند وضع خوزستان از نظر شیوع کرونا به مراتب بدتر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هنوز تصمیمی برای محدودیت ترددهای شهری، برون شهری یا تعطیلی اداره‌ها در خوزستان گرفته نشده است افزود: اجرای هرگونه برنامه پیشگیری از کرونا در استان منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.
* ظرفیت بیمارستان رازی تکمیل شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش بیمارستان‌های پذیرش‌کننده بیماران مبتلا به کرونا، از تکمیل ظرفیت تخت‌های ICU بیمارستان رازی اهواز خبر داد.
* تجهیزات و نیروی کافی برای مقابله با کرونا نداریم
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در ۳ ماه گذشته توانستیم تجهیزات مناسبی برای مقابله با کرونا در خوزستان تأمین کنیم ولی از نظر تجهیزات و نیروی انسانی همچنان کمبودهای داریم.
* بی تدبیری در میان مسئولان خوزستان موج می زند
یکی از شهروندان اهوازی گفت : متاسفانه مدیران ارشد خوزستان بی تدبیر و بی برنامه هستند و برای اینکه استان به اوضاع فروردین نرسد هیچ گونه چاره اندیشی نکرده اند.
شفیعی گفت : اکثر مشکلات خوزستان از بی برنامه گی و بی تدبیری مسئولان استان است و همیشه این آقایان منتظر می مانند تا اتفاقی بیفتد بعد دست به کار شوند حالا برای کرونا نیز همین اتفاق در حال افتادن است و می گذارند تعدادی از مردم بیچاره بمیرند بعد تصمیم می گیرند.
به گزارش نسیم خوزستان، علیرغم اینکه روند ابتلا به کرونا (به گفته خود مسئولان) در خوزستان افزایش چشمگیری داشته و با کمبود تجهیزات و نیروی درمانی موجه هستیم هنوز مسئولان برای جلوگیری از رسیدن به دوران مرگبار اسفند و فروردین چاره اندیشی نکرده و فعلا به اعلام محدودیت ها بسنده کردند در صورتی که استان های تهران، زنجان و دیگر شهرها که وضعیت بهتری نسبت به خوزستان دارند به تعطیلی یک هفته ای و یا بعضا دو هفته ای ادرات، ارگان ها و اصناف روی آورده تا از مانع رسیدن وضعیت قرمز و بحرانی شوند.
حال تا امروز خبری از اعلام تعطیلی شهرهای قرمز در استان خوزستان نیست و با وضعیتی که در شهر بخاطر عدم استفاده اکثر مردم از ماسک مشاهده می شود قطعا آینده خطرناکی پیش روی خوزستان و شهرهای استان خواهد بود.
گزارش : دانیال کریمی

درباره نویسنده

7475مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین