عضو ستاد ملی مقابله با کرونا : ادارات باید تعطیل یا بسیار خلوت شوند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا : ادارات باید تعطیل یا بسیار خلوت شوند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وضعیت اپیدمی کرونا در ایران هیچ وقت به این وحشتناکی نبوده و هرگونه تجمعی باید لغو شود. لغو جلسه سران قوا هم تصمیم درستی بود.
جلسه سران قوا که قرار بود به میزبانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مجلس برگزار شود به دلیل بازدید رئیس مجلس از بخش کرونایی‌های یک بیمارستان از سوی حسن روحانی رئیس‌جمهور لغو شد. حالا مینو محرز فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید: لغو جلسه سران قوا تصمیم درستی بود و مجلس و بقیه ادارات هم باید یا تعطیل یا بسیار خلوت شوند.
محرز گفت: در صورتی که در جلسه سران قوا تجمعی بین افراد بوده، لغو آن در شرایط بحرانی کنونی کرونا تصمیم درستی بوده است. چون کرونا با هیچ کس شوخی ندارد و باید همه تجمعات و جلسات اداری و غیراداری تا جای ممکن به صورت مجازی و از راه دور برگزار شود. هرگونه تجمع در محیط‌های بسته در شرایط کنونی خطرناک است.
وی ادامه داد: جلسات در فضاهای بسته به خصوص اگر زمان جلسه طولانی باشد، حتما در انتقال بیماری موثر است. مجلس هم باید تا اطلاع ثانوی تعطیل باشد چون نمایندگان مجلس با فاصله اندک در کنار هم هستند و اگر نمی توانند حداقل باید فاصله صندلی‌ها را زیاد کنند و اگر نمی توانند فاصله گذاری را رعایت کنند، برگزاری حضوری جلسات‌شان هم خطرناک است. در ادارات هم باید از برگزاری جلسات و تجمعات و حضور جمعی کارکنان در کنار هم جلوگیری شود.
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اجرای دورکاری‌ها تا حدی به کاهش موارد ابتلا به کرونا کمک کرد اما لغو دورکاری ها، برگزاری تجمعات مختلف و مسافرت‌ها به موج جدید کرونا دامن زد و اکنون در بدترین شرایط کرونا از زمان شروع این اپیدمی در ایران هستیم. در این شرایط هرگونه رفت و آمد و مراوده انسان‌ها با یکدیگر موجب گسترش و سرایت بیشتری کووید۱۹ می‌شود و به سیر صعودی بیماری دامن می‌زند. فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: بیمارستان‌ها پر شده و جای خالی ندارند و اگر فردی به کووید۱۹ مبتلا شود، امکان پذیرش او در بیمارستان وجود ندارد. در بیمارستان‌ها تخت خالی آی‌سی‌یو نداریم. حتی در برخی بیمارستان‌ها اکسیژن کافی برای مراقبت از بیماران وجود ندارد.
او اظهار کرد: تجارب خوبی برای درمان کووید۱۹ در ماه‌های گذشته به دست آورده ایم و از نظر علمی و دانش درمان کمبودی نداریم. داروهای لازم هم در دسترس است اما امکانات و تجهیزات بیمارستانی به اندازه کافی وجود ندارد. از گذشته هم فقط بیماران بدحال را در بیمارستان بستری می کردیم و بیمارانی که بدحال نیستند، سرپایی دارو می گیرند و در خانه استراحت می کنند اما حالا حتی برای بیماران بدحال هم تخت بیمارستانی کافی نداریم و به سمتی می رویم که باید بیمارستان صحرایی دایر کنیم و البته بیمارستان صحرایی هم تاکنون ایجاد نشده است. محرز گفت: در این شرایط مهم‌ترین اقدام، خلوت کردن اماکن عمومی و جلوگیری از تجمعات است. باید با دورکاری و برگزاری جلسات به صورت مجازی از افزایش بیشتر موارد بیماری که به افزایش مرگ انسان‌ها منجر شده، جلوگیری کنیم.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین