رئیس مجمع نمایندگان خوزستان : پیمانکاران تامین نیروی انسانی باید حذف شوند

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان :  پيمانكاران تامين نيروي انساني بايد حذف شوند

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از پیگیری موضوع تبدیل وضعیت پرستاران خبر داد.
سید کریم حسینی اظهار کرد: ما در کشور با معضل جدی تنوع قراردادهای کاری مواجه هستیم و این وضعیت زمانی بدتر می شود که بحث گروه‌های شغلی حساس در میان باشد، اگر این افراد برای ثبات شغلی خود نگران باشند، ممکن است در ارائه خدمات و انجام وظایفشان اثرگذار باشد و انگیزه آنان را سلب می‌کند.
وی افزود: یکی از این مشاغل، شغل پرستاری است که ما در این برهه از زمان که با مسائل حساس بهداشتی و درمانی رو به رو هستیم، نباید انگیزه این قشر که تا به حال به خوبی به وظایف خود عمل کرده‌اند، از بین ببریم، چرا که نیاز به ثبات شغلی بیشتری دارند.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: در سال‌های گذشته، تعدد قراردادهای کاری و ورود پیمانکاران به بکارگیری نیروی انسانی، هیچگونه توجیه منطقی ندارد به جز اینکه نگرانی هایی برای این گونه شغل ها ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: ما همواره شاهد بودیم که پرستاران در کنار دیگر همکاران خود با وضعیت شغلی رسمی و پیمانی ادای وظیفه می کنند، به هیچ وجه منطقی نیست این قشر دغدغه شغلی در شیوه پرداخت ها و تمدید قراردادها داشته باشند.
حسینی عنوان کرد: این در حالی است که افراد با این وضعیت شغلی همچنان در این سال‌ها به کار خود ادامه داده اند اما همواره با استرس و نگرانی بوده است. وی افزود: در بازدیدی که از مراکز درمانی داشتیم، گلایه پرستاران، نبود اطمینان به ادامه همکاری عنوان شده بود، از این رو دلیلی ندارد، عده ای تحت عنوان پیمانکاری با تحمیل هزینه به سازمان، تنها با حمایت از سازمان متولی، امنیت شغلی نیروی انسانی را تامین نکنند.
حسینی گفت: بنابراین انتظار می‌رود، با استخدام مستقیم افراد، هزینه ای که صرف پیمانکاران می شود، به حقوق نیروی انسانی افزوده شود.
وی ادامه داد: ما در مجلس شورای اسلامی یازدهم با قاطعیت به دنبال حذف پیمانکاران تامین نیروی انسانی هستیم، بعضی از خدمات از جمله فضای سبز، امور نقلیه و تهیه غذا از طریق پیمانکاران اجتناب ناپذیر است اما جذب نیروی انسانی برای کار تخصصی نباید نیازی به واسطه داشته باشد.
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: ما در کمیسیون اجتماعی مجلس تلاش می کنیم، تنوع قراردادهای کاری کاسته و پیمانکاران نیز حذف شوند و نتیجه را در مجلس خواهیم گفت.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین