سفیر کشور ارمنستان در ایران: صادرات محصولات شیلاتی به کشورهای اروپایی را تسهیل می کنیم

سفیر کشور ارمنستان در ایران: صادرات محصولات شیلاتی به کشورهای اروپایی را تسهیل می کنیم

 آرتاشس تومانیان عصر پنج شنبه در سومین روز از سفر خود به استان خوزستان به همراه مدیرکل شیلات استان و جمعی از مسئولان محلی از مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی و خاویاری و تولید جلبک شرکت آبزیان شوش بازدید کرد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، سفیر کشور ارمنستان در ایران در سومین روز از سفر خود به استان خوزستان اظهار داشت: از تداوم مراودات تجاری با کشور ایران استقبال و شرایط صادرات تولیدات شیلاتی را از طریق کشور روسیه به سایر کشورهای اروپایی تسهیل می‌کنیم.

وی هدف از این بازدید میدانی را ارزیابی و شناسایی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های شیلاتی استان خوزستان و گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و کشور ارمنستان اعلام کرد و گفت: از فعالان و متخصصان بخش شیلاتی به‌منظور سرمایه‌گذاری و توسعه روابط اقتصادی در این کشور دعوت به عمل می‌آید.

مدیرکل شیلات خوزستان نیز در ادامه به زمینه‌های متنوع همکاری با کشور همسایه اشاره و بیان کرد: خوزستان با توجه به اقلیم و طبیعت منحصربه‌فرد ظرفیت‌های بسیاری را در حوزه صید و صیادی و آبزی‌پروری دارد.

فتح‌الله ابوعلی افزود: پرورش ماهیان گرمابی و سردابی، ماهیان خاویاری، میگوی دریایی و پرورشی، ماهیان بومی، ظرفیت تالاب‌ها، هورها، منابع آب طبیعی و نیمه‌طبیعی، دریاچه‌های پشت سدها و رودخانه‌ها از ظرفیت‌های حوزه صید و صیادی و آبزی‌پروری خوزستان است.

مدیرکل شیلات خوزستان بر حمایت از واحدهای بزرگ و تأثیرگذار در این استان تأکید کرد و گفت: شهرستان شوش در آینده قطب تولید ماهیان خاویاری در کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: امسال، صادرات تولیدات شیلاتی به کشورهای روسیه، امارات، ارمنستان، انگلیس، عراق، تاجیکستان و سایر دولت‌ها انجام و پیشنهاد شده که مذاکرات و رایزنی‌هایی صورت گیرد تا زمینه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک به‌منظور تقویت و توسعه روابط تجاری و تبادل دانش فنی در زمینه شیلات بین کشور ارمنستان و استان خوزستان فراهم شود.

انتهای پیام/

برچسب :

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین