رواج عادی انگاری در سطح جامعه/میزان رعایت پروتکل ها در مناطق حاشیه ای خوزستان به ۵ درصد رسیده

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: متاسفانه پس اینکه اعلام شد شهرهای استان در وضعیت زرد و آبی قرار گرفتند، عادی انگاری در سطح جامعه رواج پیدا کرد و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به مراتب پایین آمده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، دکتر سیدمحمد علوی امروز در نشست قرارگاه عملیاتی کرونا خوزستان، اظهار داشت: عمده مشکل ما در بانک ها، نبود تهویه مناسب است که انتظار داریم این امر محقق شود. همچنین میزان رعایت پروتکل ها در مراکز پزشکی شامل مطب ها، درمانگاه ها، داروخانه ها در خوزستان بسیار پایین بوده که باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه رنگ بندی شهرها گول زننده است افزود: متاسفانه پس اینکه اعلام شد شهرهای استان در وضعیت زرد و آبی قرار گرفتند، عادی انگاری در سطح جامعه رواج پیدا کرد و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به مراتب پایین آمده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی رمز موفقیت مهار بیماری است گفت: ۲ هفته گذشته میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان خوزستان ۵۵ درصد بود در حالی که اکنون به ۴۵ درصد کاهش یافته است ضمن اینکه میزان رعایت پروتکل ها در مناطق حاشیه ای این استان به ۵ درصد رسیده که بسیار نگران کننده است.

وی ادامه داد: پوشش واکسیناسیون در استان هایی همچون بوشهر و هرمزگان بالای ۸۰ درصد است در حالی که متوسط میزان واکسیناسیون در خوزستان ۵۰ درصد بوده و از متوسط کشوری (۵۷ درصد) عقب تر هستیم.

علوی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در بحث واکسیناسیون باورهای غلطی است که در سطح جامعه وجود دارد. متاسفانه برخی از دهیارها مانع از واکسیناسیون می شوند و همین موضوع باعث کاهش آمار تزریق واکسن در مناطق روستایی خوزستان شده است.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین