چند نکته درباره سفر رئیس دستگاه قضا به خوزستان/ آیا اژه‌ای کام مردم خوزستان را شیرین می‌کند؟

مدتی است که مسئله میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز ابعاد تازه‌ای پیدا کرده و تأخیر در اجرای احکام متخلفان فعال در این میدان، متخلفان را جری‌تر از گذشته کرده است.

یکم: ورود مستقیم استانداری و دادگستری خوزستان برای پایان دادن به مشکلات موجود در الغدیر تاکنون مثمر ثمر نبوده چرا که متخلفان از عدم اجرای احکام آسوده‌اند و به وسیله افراد مختلف سعی بر لاپوشانی تخلفات و اجرا نشدن قوانین دارند.

دوم: فعالیت غیرمجاز دلالان بارها به اثبات رسیده و عده‌ای از آنها نیز در نامه‌هایی مختلف به این مسئله اذعان کرده‌اند اما با وجود مصوبات و صدور احکام مختلف تاکنون با متخلفان برخورد نشده است.

سوم: عدول از مفاد قرارداد منعقد شده بین شهرداری و برخی از غرفه داران مسجل شده ولی با توجه به تغییرات مکرر در شهرداری اهواز تاکنون شهرداری اقدام موثری برای تخلیه غرفه‌ها انجام نداده است.

چهارم: علی‌رغم ورود استانداری خوزستان در دوره گذشته برای پایان دادن به اختلافات و گذراندن مصوباتی در جهت احقاق حقوق عامه، غرفه داران از عقد قرارداد جدید با شهرداری خودداری کرده‌اند و امتناع آنها نشان می‌دهد که از سوی غرفه داران عزمب برای پایان دادن به اختلافات وجود ندارد.

پنجم: بازدیدی از وضعیت میدان الغدیر نشان می‌دهد که میوه و تره بار موجود در آن از کیفیت لازم برخوردار نیست و با وجود کیفیت پایین میوه و تره‌بار در میدان الغدیر، قیمت‌ها از سایر میادین گران‌تر است.

ششم: غبارآلود بودن فضا، نا به سامانی قراردادها، عدم برخورد با متخلفان و اجرا نشدن احکام قطعی دادگاه سبب تضعیف عدلیه و قوت گرفتن متخلفان خواهد شد که به وضعیت فعلی میدان دامن می‌زند.

حضور حجت‌الاسلام اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در خوزستان فرصت مناسبی برای اجرای احکام دستگاه قضا و برخورد با متخلفان است تا دست مفسدان پس از سال‌ها دست درازی به جیب مردم کوتاه شود و سرانجام پس از سال‌ها بی‌عدالتی، با سامان بخشیدن به بازار میوه و تره بار در خوزستان مردم این استان نیز بتوانند طعم شیرین عدالت را بچشند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین