وضعیت آب خوزستان کام مردم را شور کرد/مشکلات جدی آب و فاضلاب در استانی که پنج رودخانه بزرگ دارد

وضعیت آب خوزستان کام مردم را شور کرد/مشکلات جدی آب و فاضلاب در استانی که پنج رودخانه بزرگ دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه پس از تنش کرخه، با تنش کارون مواجه شده‌ایم، گفت: در پی این وضعیت رودخانه کارون، در روزهای اخیر EC آب در شهرهای خرمشهر، آبادان، شادگان و دشت آزادگان بالا رفته است به گونه‌ای که اکنون در برخی مناطق، .

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، محمدرضا کرمی‌نژاد در نشست با شهردار اهواز که با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس شامگاه یکشنبه (۹ آبان‌ماه) در شهرداری اهواز برگزار شد، اظهار داشت: ۹۱ تصفیه‌خانه، ۲۰۴ ایستگاه پمپاژ، ۳۰ هزار کیلومتر شبکه و ۴۳۶ حلقه چاه در خوزستان برای تامین آب شرب مردم داریم.

وی با اشاره به تنش‌های آبی در حوضه‌های کرخه و کارون گفت: در پی این وضعیت رودخانه کارون، در روزهای اخیر EC آب در شهرهای خرمشهر، آبادان، شادگان و دشت آزادگان بالا رفته است به گونه‌ای که اکنون در برخی مناطق، مردم در حال مصرف آب شور هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه ه داریم، گفت: تعداد تصفیه‌خانه‌های استان سیستان و بلوچستان حداقل ۲۰ برابر تصفیه‌خانه‌های خوزستان است. وضعیت آب استانی که پنج رودخانه بزرگ دارد، بسیار بدتر از استانی است که یک قطره آب اجاره‌ای دارد.

وی خواستار تشکیل جلسه‌ای در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان مربوطه در خصوص حل مشکل آب و فاضلاب و آب‌های سطحی خوزستان شد و بیان کرد: احداث شبکه دفع آب سطحی نیز باید تعیین تکلیف شود.

وضعیت آب شهرستان کارون به شدت خراب و تنش‌زا است

کرمی نژاد گفت: اهواز ۹ تصفیه‌خانه آب دارد که از این تعداد تنها دو تصفیه‌خانه عملیاتی است و عمر یکی از این تصفیه‌خانه‌ها نیز مربوط به ۴۰ سال پیش است و دیگری نیز به ۵۰ سال پیش برمی‌گردد.

وی با اشاره به بازدید از وضعیت آب و فاضلاب مناطق شهری اهواز تصریح کرد: هر چند در جایی که رفتیم و گفته شد آب بو می‌دهد، زیر قضیه زدیم اما بد هم نمی‌گویند زیرا فاضلاب از ۲۴ نقطه اهواز وارد رودخانه کارون می‌شود و متاسفانه این اتفاقات رخ می‌دهد که باید این مساله حل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: پیشنهاد می‌شود در این خصوص تصفیه‌خانه‌ای با اعتبار یک هزار میلیارد تومان احداث شود تا یک بار برای همیشه مشکل آب اهواز حل شود.

وی با تاکید بر لزوم تعیین ردیف عمرانی برای اصلاح خطوط ریزشی، افزود: وضعیت آب شهرستان کارون به شدت خراب و تنش‌زا است. برای حل مشکل تامین آب این شهر باید یک خط آبرسانی از طرح غدیر احداث شود در غیر این صورت این مساله مشکل‌ساز خواهد شد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین