امتناع وزارت نفت از پرداخت حق آلایندگی به خوزستان

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت باید حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان بابت عوارض آلایندگی به خوزستان اختصاص دهد اما از این کار قانونی امتناع کرده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، محمدرضا رضایی کوچی در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر روز یکشنبه خود و اعضای کمیسیون عمران به استان خوزستان اظهار داشت:  جمعیت هلال احمر به منظور اسکان موقت مردم زلزله زده اندیکا، چادرهایی در اختیار مردم قرار داده است که مقرر شد چادرهای بیشتری در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی از آماده شدن ۳۰۰ واحد ساختمانی به صورت پیش‌ساخته برای اسکان دائم مردم در منطقه خبر داد و افزود: آب شرب و جاده دسترسی نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که صبح روز دوشنبه گزارش کامل و جامعی با حضور رئیس مجلس، وزیر کشور، وزیر نیرو و وزیر راه و شهرسازی ارائه شود و عملیات بازسازی و اسکان دائم مردم تسریع یابد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمعیت فراوانی از مردم اهواز با مشکل دفع آب‌های سطحی در معابر مواجه هستند، گفت: با پیگیری مجلس شورای اسلامی قرارداد یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی توسط وزارت نیرو با قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد و اجرای پروژه دفع فاضلاب و آب‌های سطحی اهواز با همکاری شهرداری آغاز شده است که قسمتی از اهواز را پوشش می‌دهد.

وی : برای اجرای کامل این پروژه، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در حال تلاش هستیم از منابع دیگری اعتبارات تامین شود تا این پروژه تکمیل شود. این مساله در هفته آینده در کمیسیون عمران با حضور وزاری مربوطه با جدیت پیگیری می‌شود.

رضایی کوچی با بین اینکه بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای زیادی نیازمند حمایت دولت هستند، بیان کرد: شهرداری برای کمک به سامان‌دهی بافت فرسوده و حاشیه‌ای اهواز کار را آغاز کرده است اما به دلیل گستردگی نیروی انسانی در شهرداری اهواز منابع کفاف نمی‌دهد و برای این کار مجبور هستیم از منابع دولتی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: وزارت نفت باید حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان بابت عوارض آلایندگی به خوزستان اختصاص دهد اما از این کار قانونی امتناع کرده است؛ این مساله نیز هفته آینده با حضور وزیر نفت در کمیسیون عمران پیگیری می‌شود زیرا تامین این رقم بسیاری از مشکلات استان خوزستان را حل می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب :

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین