مدیر کل شیلات خوزستان؛   راه اندازی مزارع مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان با جهش ۳ برابری تولید میگو در خوزستان

مدیر کل شیلات خوزستان؛   راه اندازی مزارع مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان با جهش ۳ برابری تولید میگو در خوزستان

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: راه اندازی پیوسته مزارع و مراکز تکثیر و پرورش مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان با شیب تند ناشی از انگیزه مضاعف و استقبال تولیدکنندگان است.
به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، فتح اله ابوعلی، مدیر کل شیلات خوزستان در این نشست که با محوریت نقش نرسری در ارتقا ایمنی زیستی و پیشگیری از بیماری ها، افزایش تولید و توسعه پایدار در محل پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: ضمن قدردانی و تشکر از عملکرد شایسته تولیدکنندگان زحمتکش مجتمع میگوی چوئبده آبادان، این مجتمع پیشگام تولید میگو در کشور  است و استفاده از تکنولوژی و دانش روز در صنعت میگو پروری برای حفظ جایگاه فعلی ضروری دارد.

وی راه اندازی پیوسته مزارع و مراکز تکثیر و پرورش میگو با شیب تند را ناشی از استقبال و انگیزه مضاعف تولیدکنندگان به دلیل پیگیری های صورت پذیرفته جهت رفع موانع تولید دانست و افزود: پیش بینی می شود در سال آینده تعداد مزارع فعال در این مجتمع از ۲۷ به ۴۵ قطعه برسد.

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: مهم ترین چالش ها و مشکلات موجود در بخشی از این مجتمع رکود و تعطیلی مراکز تکثیر، انباشتگی سود و جرایم بانکی مربوط به بدهی های معوق واحدهای تولیدی غیرفعال، عدم وجود تشکل منسجم بهره برداران و فرسودگی زیرساخت ها است.

وی، در ادامه با اشاره به چشم انداز رونق و توسعه صنعت میگو در استان، بیان داشت: ترویج استفاده از آبهای نامتعارف در صنعت میگوپروری، در دستور کار است و در راستای توسعه صنعت میگو پروری در استان، ایجاد مجتمع های ۶ هزار هکتاری بوطاهری و مجتمع ۳۹۵ هکتاری میگوی هندیجان تعریف شده است.

ابوعلی با بیان اینکه امروز آغاز حرکت جدیدی در حوزه تحقیقات و رشد و توسعه پرورش میگو در کشور ثبت شده است، ادامه داد: طرح نرسری یک نسخه واحد برای نجات از بیماری لکه سفید در مناطق مختلف کشور نیست بلکه راهکاری جهت کنترل و فعالیت و تولید موفق در کنار بیماری مطرح شده است.

مدیر کل شیلات خوزستان، ادامه داد: در طرح نرسری خسارت های وارده به صنعت پرورش میگو به حداقل می رسد و در استان خوزستان به ویژه در مجتمع چوئبده آبادان با توجه به نوسانات دمایی و سوابق بیماری در این منطقه این طرح  حیاتی و ضروری ارزیابی شده است.وی، تدوین ضوابط برای طرح نرسری را مهم دانست و عنوان کرد: این اقدام باید براساس شرایط اقلیمی متفاوت همه استان های کشور لحاظ شود نه صرفا ضوابط خشکی که منحصر به یک منطقه خاص است.

وی، با بیان اینکه شیلات در خوزستان، جزو ۱۰ محور اولویت دار توسعه استان مطرح شده است خاطرنشان کرد: قطعا کلیه ادارات دولتی، مراکز تحقیقاتی، بانک های تخصصی و مسئولان استانی و کشوری در کنار تولید کنندگان قرار دارند و مسائل و موضوعات مطروحه به جد بررسی و پیگیری خواهند شد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1217مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین