سوء مدیریت و عدم نظارت بر بازار ادامه دارد ؛ داستان قحطی و گرانی مرغ در شهرهای خوزستان

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، هفته گذشته سه کشتارگاه اهواز به دلیل اعتصابات کارگری تعطیل شدند. تعطیلی این سه کشتارگاه ها و کمبود مرغ در بازار سبب شده که در محلات مختلف شهر صف های طولانی مردم جهت خرید مرغ را مشاهده کنیم.

کمبود و سپس نایاب شدن مرغ کشتار روز در هفته گذشته در اهواز و اکثر شهرهای استان مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورد به گونه‌ای که قیمت مرغ کشتار روز که از استان‌های همجوار به اهواز وارد شده بود بیش از ٣۶ هزار تومان و مرغ منجمد وارداتی ٢٠ هزار تومان رسید.

تزریق مرغ منجمد در بازار و شکل گرفتن صف های عریض و طویل جهت کاهش تب بازار مرغ راهکار اساسی برای فرار از این معضل نخواهد بود به دلیل اینکه ما اکنون در آستانه پیک ششم کرونا هستیم و طبق گفته های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در خوزستان ۵٠ درصد کاهش یافته است. و قطعا صف های طولانی مردم برای خرید مرغ و بدون رعایت فاصله اجتماعی تبعات جبران ناپذیری را برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

اعتصابات کارگری، کمبود آب، نایاب شدن نهادهای دامی، محرومیت، آب گرفتگی، اختلاس و الان هم گرانی و قحطی مرغ در خوزستان به یک موضوع بر می گردند و عامل اصلی آن سوء مدیریت است.

به همین منظور به میان شهروندان اهواز رفتیم تا بررسی دقیق مشکلات و کمبودات ناشی از نبود مرغ و افزایش ناگهانی قیمت مرغ را از آنان جویا شویم.

علیرضا از شهروندان اهوازی به روزنامه نسیم خوزستان گفت: نبود، کمبود و افزایش قیمت مرغ غیر منطقی است و باید مسئولان چاره جویی کنند. بنده برای خرید مرغ باید چند روز به فروشگاه های پروتئینی بروم  و در صف طولانی منتظر بمانم و در آخر اکثرا ادعا می کنند مرغ تمام شده است.

وی با بیان اینکه به عنوان قشر متوسط جامعه توان خرید گوشت را نداریم، بیان کرد: سوء مدیریت مسئولان توان خرید را از ما گرفت و هر روز هم شاهد افزایش قیمت اجناس و مواد پروتئینی هستیم؛ بخاطر این وضعیت شرمنده خانواده ام هستم.

همچنین خانم سیاحی که خانم میانسال و در صف  خرید مرغ ایستاده بود، با گله مندی از وضعیت فعلی گفت: خدا رو خوش نمیاد که مردم را با وجود مشکلات و خستگی زندگی اینگونه در صف خرید مرغ بایستند و مسئولان بی توجهی کنند. آیا مسئولان یا یکی از اعضای خانواده آنان نیز برای خرید مرغ در صف ایستاده است؟

وی با اشاره به پا درد خود ادامه داد: در اهواز هیچ نظارتی بر بازار صورت نمی گیرد هر روز یکی از اقلام مورد نیاز مردم گران می شود اما مسئولی نیست که بر افزایش قیمت ها در بازار نظارت و برخورد کند.

آقای رضایی نیز یکی دیگر از شهروندانی بود که از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ابراز نارضایتی کرد و بیان می کند : چرا باید با وجود شرایط نگران کننده سویه جدید کرونا، وضعیتی را به وجود آوریم که مردم برای خرید در صف طولانی بایستند و بعد در اخبار بیان کنند آمار بیماران کرونایی بالا رفته؟ اگر مسئولان واقعا دغدغه بیماری مردم را دارند این شرایط سخت را به وجود نیاورند. نظارتی بر بازار صورت نمی گیرد. چه اتفاقی افتاده که در چند ماه اخیر قیمت مرغ اینگونه بالا رفته و مرغ کشتار روز نایاب شده، دولت باید با مردم شفاف باشد.
وی ادامه عنوان کرد: دولت جدید وعده داد که وضعیت اقتصاد و معیشت مردم را بهتر کند. مردم اکنون برای خرید مرغ در صف طولانی می ایستند. فردا باید جوابگوی این کم کاری ها و ناعدالتی ها باشند چرا مردم استان خوزستان که اقتصاد کشور را تامین می کند باید درگیر چنین مسائل پیش پا افتاده ای باشند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، در ایامی که خریدن گوشت قرمز و ماهی تقریبا برای قشر متوسط و ضعیف جامعه بسیار سخت شده، کمبود مرغ و افزایش قیمت آن در سطح بازار در چند ماه گذشته به عنوان یکی از چالش های مهم و اصلی خانواده ها تبدیل شده است که متاسفانه بی تدبیری متولیان در این خصوص نارضایتی عموم شهروندان را رقم زده و اگر این معضل بزودی و ریشه ای حل نگردد قطعا در روزها و ماه های آینده بالاخص در ایام نوروز کام شهروندان تلخ و نارضایتی آنها دوچندان می شود.

برچسب :

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین