معاون قرنطینه سازمان حفظ نباتات: گواهی بهداشت نخل‌های صادر شده به قطر جعلی است

معاون قرنطینه سازمان حفظ نباتات: گواهی بهداشت نخل‌های صادر شده به قطر جعلی است

معاون قرنطینه سازمان حفظ نباتات گفت: در گواهی بهداشت نخل هایی که به کشور قطر صادر شده بود دست برده شده و این گواهی ها جعلی است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مهدی قائمیان در خصوص نخل‌هایی که اخیرا از قطر به ایران عودت داده شده است، گفت: بررسی‌های انجام شده نشان داد که در گواهی‌های بهداشت این نخل‌ها دست برده شده است. یعنی یا گواهی‌های بهداشت برای آن محصولات نبوده یا تغییراتی بر روی آن اعمال شده است.

وی ادامه داد: در حقیقت گواهی بهداشت نخل‌های صادر شده جعلی است و آن چیزی نیست که ما برای نخل‌ها صادر کردیم. قطعا پیگیری‌های حقوقی در این زمینه را دنبال خواهیم کرد.

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور اضافه کرد: گواهی بهداشتی که همکاران ما در سازمان جهادکشاورزی بوشهر صادر کرده‌اند با چیزی که قطر برای ما ارسال کرده، متفاوت است. یعنی بعد از صدور گواهی بهداشت گیاهی یک نفر در آن تغییراتی اعمال کرده و تحویل کشور قطر داده است.

قائمیان در ادامه گفت: این نخل‌ها که حدود ۴۰۰ اصله بوده به مرز خروجی بازگشته است و فاقد اسناد و مشخصات هستند.

وی تصریح کرد: سازمان حفظ نباتات در این زمینه مدعی است. زیرا علاوه بر عودت این نخل‌ها از قطر، بحث اعاده حیثیت کشور ما هم مطرح است. گواهی بهداشت گیاهی یک سند دولتی است و کسی که در آن دست برده حتما باید مشخص شود و مجازارت لازم هم برای آن تعیین شود.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین