فلاحیه کعبی : زمین خواری به معضل بزرگی برای شهرستان کارون تبدیل شده است

فلاحیه کعبی : زمين خواري به معضل بزرگي براي شهرستان كارون تبديل شده است

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، فرماندار شهرستان کارون، امروز در جلسه شورای اداری با اشاره به وضعیت نامناسب این شهرستان و نارضایتی شهروندان اظهار داشت: شهرستان کارون در تمام حوزه ها مشکلات فروانی دارد، همچنین وضعیت زیرساخت ها نامناسب است اما اکنون بحث تامین آب شرب و رفع بالازدگی فاضلاب ها به دلیل بحرانی بودن حائز اهمیت است.
وی با اشاره به تخصیص مبالغی از سوی دولت جهت رفع مشکل فاضلاب افزود: این مبالغ باید مدیریت شود و با توجه به اینکه مشکلات کنونی مربوط به چندین سال قبل است باید با برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت در جهت رفع آنها گام برداشت؛ شهرستان کارون، دهستانی از بخش مرکزی اهواز بود که به دلیل آبادانی و عمرانی پذیرفته شد که به صورت جداگانه به آن خدمات دهند و به این ترتیب این شهرستان شکل گرفت.

فرماندار کارون با اشاره به مسئله زمین خواری گفت: با توجه به زمین خواری های موجود ۵٠ الی ١٠٠ سال آینده کاربری های آموزشی، رفاهی و … نخواهیم داشت و این مسئله اکنون به یک معضل بزرگی تبدیل شده و درگیری های زیادی به دنبال دارد و ممکن است این نزاع ها گسترده تر و تبعات اجتماعی و سیاسی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت مردمی بر سرکار آمده است اما مشکلات زیادی وجود دارد، بیان کرد: اکنون در جنگ اقتصادی هستیم اما این دولت وعده داد نگاه ویژه به خوزستان داشته باشد؛ وظیفه ما در این شرایط این است که، همانقدر شهرستان کارون در زمینه زیرساخت ها مشکلات دارد، همانقدر نیز ظرفیت دارد. این شهرستان توانایی سرمایه گذاری بخش خصوصی در شیلات، دامپروری، میدان تره و بار و … را دارد و باید در این مسیر جهاد کنیم.
فلاحیه کعبی عنوان کرد: با سامان دهی و برنامه ریزی دقیق همراه با شهرداری کوت عبدالله توانستیم مسئله آبگرفتگی را در شهرستان کارون که هر سال از آبگرفتگی معابر رنج می برد، رفع کنیم.

رئیس شورای تامین شهرستان کارون با بیان اینکه مردم خواهان عدالت و احترام هستند، گفت: بحث استقرار ادارات درحال پیگیری است. ادارات شهرستان کارون تمام مشکلات خود را به فرمانداری گزارش و راهکارهای لازم را ارائه دهند و در بحث پروژه ها اجازه ندهید اعتبارات برگشت بخورد و حق مردم ضایع شود؛ باید اعتبارات و پیشرفت فیزیکی پروژها منعکس شود.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، فرماندار کارون در پایان با اشاره به پرداخت ارزش افزوده ادامه داد: آمار جمعیت شهرستان کارون به روزرسانی شد و تلاش می کنیم میزان حق آلایندگی و تعامل بین بخشی را نیز افزایش دهیم.

 

درباره نویسنده

1217مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین