پیشکسوت ومربی والیبال در گفت وگو با روزنامه نسیم خوزستان : مسئولان والیبال خوزستان دنبال خدمت نیستند فقط طالب قدرت اند !

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، وضعیت نابسامان والیبال خوزستان ما را برآن داشت با یکی از مربیان باسابقه این رشته ورزشی گفت و گویی داشته باشیم تا علل و عوامل ناکامی ها و شرایط حاکم را جویا شده ، قدمی هرچند کوتاه در جهت احیای این رشته پرطرفدار اما مغفول برداریم .

مهدی مقنیان مربی و کارشناس والیبال که ۱۸ سال عمر خود را در این راه گذرانده و سابقه حضور در لیگ برترو دسته یک کشور را دارا می باشد و توانسته به مقام سوم مسابقات لیگ دسته یک کشور نائل شود دراین میان با ماست که ماحصل این بحث در زیر آورده می شود ؛

ایشان سابقه دبیری هیئت والیبال اهواز را در کارنامه خود داراست ، در سال ۹۷ موفق به اخذ مدرک مربیگری در سطح بین المللی شده است ۶ سال مربی لیگ کشور است و مربیگری تیم های نفت آبادان، مناطق نفت خیز جنوب را داشته و اکنون نیروی زمینی (لیگ دسته یک کشور) را به عهده دارد.

مهدی مقنیان درگفت وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان درباره وضعیت والیبال خوزستان گفت: معیار و سنجش هیات های استانی به حضور آنها در لیگ ها و مسابقات کشوری برمی گردد و متاسفانه ۱۰ سالی است نماینده ای در لیگ برتر ندارد و سال گذشته دردسته ۲ نیز نماینده ای نداشت و درواقع باید گفت چند سالی است والیبال خوزستان جایگاهی در کشور ندارد !
وی افزود: امسال شاهکاری شده و در لیگ دسته ۲ تیم دار شده ایم.

مقنیان خاطر نشان کرد ؛ خوزستان ظرفیت بالایی در رشته والیبال دارد ولی کاستی های زیادی نیز در این میان دیده می شود ، استعدادهای زیادی در این میان از بین رفته اند و مسئولان به سادگی از کنار آن گذشته اند و این بی تفاوتی ها برای جامعه ورزشی استان جای تاسف دارد .

وی تصریح کرد: حقیقتا و بدون تعارف باید گفت مسئولان تلاشی در جهت رفع مشکلات و پیشرفت والیبال استان انجام نمی دهند و متولی آن که هیات والیبال استان است تنها به برگزاری مسابقات اکتفا می کند تا گزارشی را به اداره کل ورزش و جوانان استان ارائه نماید ، این هیات که می بایست جهت شکوفایی استعدادها از میان تیم ها جوانان مستعد و دارای انگیزه را شناسایی و برای حضور تیم ها در لیگ برتر نیز برنامه ریزی نماید متاسفانه بی تفاوت از این وظیفه می گذرد و به دیگر وظایف خود نیز عمل نمی نماید .

وی ادامه داد: وقتی رئیس هیات جدید انتخاب شد به ما گفت؛ شما در زیرزمین والیبال جایگاهی ندارید و اکنون که چند سالی از تصدی گری ایشان می گذرد می بینیم دیگر در زیر زیرزمین هم جایگاهی نداریم! با انتصاب ایشان وعده وعیدهای زیادی داده شد مبنی بر اینکه در لیگ برتر نماینده خواهیم داشت و جایگاه مان را پس میگیریم و …… ولی هیچکدام عملی نشد و مشخص شد شعارهایی بیش نبودند .

طبق آخرین رتبه بندی هیات های والیبال در کشور ، خوزستان رتبه ۲۷ را بین ۳۰ استان به دست آورده است ! آیا این موضوع جای تاسف ندارد ؟ آیا این جایگاه شایسته مردم مظلوم و ستمدیده خوزستان است ؟ چه کسی پاسخگوست ؟ ما جوانان با استعداد مثل محمد موسوی، مصطفی شریفات، مسلم محمدی زاده و… کم نداریم ولی این باید وضعیت ما باشد!

مقنیان بیان کرد: حقیقتا اگر بگویم مسئولان والیبال ما دنبال خدمت نیستند سخن گزافی نگفته ام و تنها دنبال کسب قدرت اند . هیئت والییال استان یک سال است که با سرپرست اداره می شود و مشخص شد والیبال برای اداره کل ورزش و جوانان اهمیتی ندارد وگرنه تاحالا موضوع می بایست پیگیری می شد ، آنچه مشخص است در والیبال حاشیه ها بیشتر از متن مورد توجه قرار گرفته است ! و البته پیشکسوتان نیز در این موضوع بی تقصیر نیستند چون به حاشیه ها دامن می زنند و ….

برایم جای سوال دارد مسئولانی که در دوران مسئولیت شان هیچ رزومه ای نداشته و اکنون هم حرفی برای گفتن ندارند چرا مجددا کاندیدا می شوند ؟ مگر این پست ها چه منافعی دارد که می خواهند به هر قیمتی خود را به صندلی ریاست بدوزند!

وی بیان کرد: وضعیت کنونی نشان می دهد سیستم گزینشی کاندیداها مشکل دارد وگرنه چرا دبیران هیات های ورزشی از رشته غیر مرتبط انتخاب می شوند؟ مطمئنا با این روش و عدم اصلاح روند فاتحه آن رشته ورزشی خوانده است شرایطی که متاسفانه ما الان بدان دچار شده ایم چراکه دبیرمان سابقه حضور در رشته ژیمناستیک را دارد و از والیبال سر رشته ای ندارد .

واقعا کسی نیست بپرسد چرا باید بازیکنان با ۱۸ الی ۱۹ سن که در بهترین شرایط بدنی اند به دلیل بی مهری مسئولان با والیبال خداحافظی کنند؟ فقط می توان گفت با ادامه چنین روندی نمی توان آینده ای روشن را برای والیبال خوزستان متصور شد .

وی در پایان تاکید کرد : اصولی ترین راهکار برای برون رفت از مشکلات فعلی این است اعضای هیات والیبال خوزستان که چندین سال است کاری نکرده اند و فقط درجا زده اند ، جای شان را به جوانان با تجربه دارای ایده و با انگیزه بسپارند تا تحولی اساسی در این خصوص ایجاد شود.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین