استاندار خوزستان: تصویب ۱۶۲ طرح اشتغالزایی در خوزستان/ جهاد کشاورزی الگوی کشت در استان را ارائه دهد

استاندار خوزستان: تصویب 162 طرح اشتغالزایی در خوزستان/ جهاد کشاورزی الگوی کشت در استان را ارائه دهد

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، صادق خلیلیان  امروز سه‌شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی خوزستان ضمن تاکید بر ضرورت جذب اعتبارات و تسهیلات لازم برای تولید در استان اظهار داشت:  جذب اعتبارات و تسهیلات برای تولید بر پایه دانش الزامات لازم صورت گیرد.

وی خطاب به مسئولان دستگاه‌ها افزود: طرح‌هایی در اولویت قرار گیرد که دانش بنیان و اشتغال‌زا باشند چون استان باید از مسیر روزمرگی خارج شود.

خلیلیان با اشاره به مصوبات حاصل از این نشست گفت :١۶۲ طرح با اعتبار یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۸ تصویب شد که باعث ایجاد اشتغال و توسعه در استان می‌شود.

وی بر رفع مشکلات با برنامه‌ریزی و ظرفیت‌ها تاکید کرد و گفت: ساخت بیمارستان اندیکا یکی از اولویت‌های این شهرستان است.

استاندار خوزستان بر فعالیت‌های صورت گرفته در اندیکا پس از زلزله اخیر در این شهرستان اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در ۶ ماه گذشته به خصوص در بحث ساخت خانه انجام شده است.

وی ضمن ابراز امیدواری از روند ساخت و بازسازی منازل آسیب‌دیده در اندیکا تصریح کرد: امید است تا پایان خردادماه کار بازسازی و ساخت خانه‌های آسیب دیده از زلزله اندیکا تکمیل شود.

استاندار خوزستان در ادامه برنامه‌ریزی منسجم در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و دیگر دستگاه‌ها برای مسیر راه در سال جاری و سال‌های آینده را ضروری دانست و گفت: برنامه آمایش سرزمینی یکی از مسائلی است که باید به صورت جدی در استان به آن توجه و بر اساس آن برنامه‌ریزی شود.

خلیلیان بر تکمیل زنجیره‌های پایین دست نفت و گاز به عنوان یکی از سیاست‌های دولت در استان تاکید و اضافه کرد: جهاد کشاورزی نیز وظیفه دارد الگوی کشت در سطح استان را ارائه دهد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بر پایه دانش برای افزایش بهره‌وری گفت: لازمه این سرمایه‌گذاری‌ها حرکت فناورانه است و طرح‌هایی باید اولویت داده شود که دانش‌بنیان باشند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1222مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین