مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان: خوزستانی‌ها با بروز علائم بیماری تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کنند

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان: خوزستانی‌ها با بروز علائم بیماری تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کنند

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در استان گفت: خوزستانی‌ها با بروز علائم بیماری تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مهران معلم  امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار داشت: شهروندان در صورت مواجهه با عارضه تنگی نفس و علائم هرگونه بیماری قلبی و عروقی در شرایط گرد و غبار به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان افزود: توصیه می‌شود شهروندان به ویژه سالمندان، کودکان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای از تردد غیرضروری در خارج از منزل خودداری کنند و در و پنجره‌ها را نیز بسته نگهدارند.

وی با تاکید بر اینکه در طول بروز پدیده گرد و غبار از فعالیت‌های بدنی شدید خودداری شود، یادآور شد: استفاده نکردن از دخانیات نیز به ویژه در این روزها بیشتر توصیه می‌شود زیرا مصرف دخانیات در شرایط آلودگی هوا می‌تواند تشدیدکننده آثار سو گرد و غبار بر سلامت باشد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان افزود: از خرید مواد غذایی روباز در شرایط گرد و غبار و آلودگی هوا پرهیز شود و روزه‌داران حتماً پس از افطار، آب و میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان گفت: هنگام تردد در سطح شهر حتماً باید از ماسک استفاده شود تا آثار بد گرد و خاک بر بدن کاهش یابد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1222مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین