خوزستان ۱۰ درصد از پوشش واکسیناسیون کشور عقب است

خوزستان  10 درصد از پوشش واکسیناسیون کشور عقب است

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: پوشش نوبت نخست واکسیناسیون نسبت به کل جمعیت هدف کشور ۶۸ درصد بوده که خوزستان حدود ۱۰ درصد از این آمار عقب تر و این شرایط نگران کننده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، سیدمحمد علوی ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با تاکید بر اینکه ابتلاء به کرونا در خوزستان در هفته منتهی به ۲۶ فروردین جاری نسبت به هفته پیش از آن ۲۷.۵ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: در این مدت موارد بستری و مرگ‌ومیر کرونایی در خوزستان به ترتیب ۲۸.۴ و ۳۳.۵ درصد کاهش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان از نبود فوتی کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: در این مدت ۱۱ مورد بستری و ۱۰۹ بیمار جدید کرونایی در خوزستان شناسایی شدند.

وی بیان کرد: موارد ابتلاء به کرونا در خوزستان از ابتدای شیوع آن تاکنون ۶۰۳ هزار نفر بوده و بیش از ۱۰ هزار نفر در این مدت جان خود را از دست دادند.

علوی اظهار کرد: تاکنون ۸۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال خوزستان یک نوبت واکسن، ۷۳.۵ درصد دُز دوم و ۳۲.۹ درصد هر سه دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: اکنون ۱۵ درصد جامعه هدف در خوزستان در دریافت دُز دوم یعنی ۴۸۴ هزار نفر و ۵۴ درصد نسبت به دریافت دُز سوم تأخیر دارند.

وی بیان کرد: پوشش نوبت نخست واکسیناسیون نسبت به کل جمعیت هدف کشور ۶۸ درصد بوده که خوزستان حدود ۱۰ درصد از این آمار عقب تر است.

علوی تاکید کرد: در خوزستان حدود ۲ میلیون نفر واکسیناسیون کامل انجام نداده‌اند که این موضوع نگران کننده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: اگرچه آمار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بر اساس بررسی خوداظهاری حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد است اما این رقم در بررسی میدانی پایین‌تر است.

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین