مدیرکل امور زندان‌های خوزستان: آزاد سازی ۳۷۷ زندانی جرایم غیر عمد خوزستان در سال گذشته

مدیرکل امور زندان‌های خوزستان: آزاد سازی 377 زندانی جرایم غیر عمد خوزستان در سال گذشته

مدیرکل امور زندان‌های خوزستان گفت: در سال ۱۴۰۰ توانستیم ۳۷۷ زندانی جرایم غیرعمد را با کمک‌های انجام‌شده از زندان آزاد کنیم.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، پژمان پروین امروز در جشن گلریزان رهایی زندانیان زن جرایم غیر عمد، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ توانستیم ۳۷۷ زندانی جرایم غیرعمد را با کمک‌های انجام‌شده از زندان آزاد کنیم؛ این افراد بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان بدهی داشتند و برای اینکه بتوانیم این مبلغ را پرداخت و این افراد را آزاد کنیم یک فرایند را در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به تعداد فعلی زندانیان جرایم غیرعمد زندان‌های استان گفت: در شرایط فعلی حدود ۳۰۱ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان حضور دارند و برای آزادسازی این افراد ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز است که تامین آن مانند بدهی قبلی فرایندی دارد و شاید بتوانیم این افراد را با ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان آزاد کنیم.

پروین با اشاره به وضعیت زندانیان زن جرایم غیرعمد عنوان کرد: از ۳۰۱ زندانی، ۱۳ نفر زن هستند؛ از این تعداد، شش نفر بدهی سنگین دارند اما با مبلغ اندکی می‌توانیم هفت نفر دیگر را آزاد کنیم. این زندانیان حدود ۳ میلیارد تومان بدهی دارند که از این مبلغ با رایزنی، شکات از یک و نیم میلیارد تومان گذشتند، یعنی اگر یک و نیم میلیارد تومان فراهم شود هفت نفر از زندانیان زن جرایم غیر عمد خوزستان را می‌توانیم آزاد کنیم.

وی افزود: با کمک‌ها و انجام گلریزان، تا پایان ماه مبارک رمضان می‌توانیم این هفت نفر را از زندان آزاد کنیم و به آغوش گرم خانواده بازگردانیم. برای ما ناراحت‌کننده است که یک خانم که باید سکاندار خانه و خانواده باشد در یک محیط بسته بابت بدهی تحمل کیفر کند.

مدیرکل امور زندان‌های خوزستان در پایان یادآور شد: زندانی‌هایی که شرایط کار دارند صددرصد مشغول کار هستند و درآمدزایی دارند و دستمزد نیز دریافت می‌کنند اما هر چقدر فضا خوب باشد، از خانواده، همسر و فرزند دور هستند و مشکلاتی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1222مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین