مدیر کل دامپزشکی خوزستان: وضعیت تغذیه دام ها در خوزستان مطلوب نیست

مدیر کل دامپزشکی خوزستان: وضعیت تغذیه دام ها در خوزستان مطلوب نیست

مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: وضعیت تغذیه در دامداری‌های استان با توجه به بازدیدهای میدانی انجام گرفته مطلوب نیست و با خشکسالی احتمالی این شرایط بدتر می‌شود.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، دکتر مصطفی کنارکوهی امروز در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان با بیان اینکه دام بخش عمده‌ای از سفره و اشتغال استان را تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: اگر نهاده‌های دامی تهیه نشود به صنعت گوشت قرمز و لبنیات خوزستان لطمه وارد می‌شود.

وی گفت: متاسفانه در خوزستان شاهد خرید و فروش غیرقانونی کاه و کلش هستیم این در حالی است که تولید این کالا در استان مناسب است.

کنارکوهی ادامه داد: گاومیش در خوزستان حاصل صدها سال اصلاح نژاد است ولی متاسفانه در برخی دامداری‌های استان شاهد هستیم که  نژادهای اصیل گاومیش فروخته و کشتار می‌شوند. دامداران برای نگهداری از گاومیش سختی فراوانی را تحمل می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه تنها راه نجات دام و گاومیش در خوزستان تامین غذای آنها است افزود: تا ۶ ماه گذشته تفاله نیشکر به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار می‌گرفت اما اکنون دامدار برای تهیه یک خودرو تغذیه دام باید ۲۰ میلیون ریال پرداخت کنند و یا خوراک دام در حال خروج از استان است.

کنارکوهی بیان کرد: راهکار طولانی مدت برای حفظ دام مولد و با ارزش تامین علوفه است و می‌توان از مزارع  پایین دست خوزستان برای کشت علوفه استفاده کرد.

حدود سه میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۴۵۰ هزار راس گاو ، گاومیش و شتر به ارزش تقریبی ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در خوزستان وجود دارد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین