تبعیض در اعلام تعطیلی ها؛ بخاطر رضایت پایتخت نشینان با جان خوزستانی ها بازی نکنید

تبعيض در اعلام تعطيلي ها؛ بخاطر رضايت پايتخت نشينان با جان خوزستاني ها بازي نكنيد

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، سوء مدیریت مدیران ادوار مختلف از استاندار خوزستان گرفته تا مدیرکل بحران، محیط زیست و هواشناسی در اعلام به موقع تعطیلی موجب نارضایتی و اعتراض شهروندان شده است.

با توجه به اینکه بیش از ١۶ سال گرد و خاک و ریزگردها مهمان ناخوانده خوزستان هستند و موضوع جدیدی نیست اما تاکنون مدیران ارشد استان و مسئولان مربوطه در این حوزه نتوانستند به موقع و قاطع در خصوص تعطیلی تصمیم گیری کنند.
همیشه در زمان وقوع گرد و خاک با وجود اینکه حتی به صورت چشمی نیز می توان از روز قبل تصمیم گرفت اما استاندار، مدیرکل بحران و کارگروه اضطراری آلودگی هوا تصمیمات خود را به روز بعد موکول می کنند!

شامگاه گذشته هوای اهواز برای چندین بار با میزان گرد و غبار ٩ هزار و ٧٣١ میکرو گرم بر متر مکعب در وضعیت خطرناک قرار گرفته بود اما کارگروه اضطراری آلودگی هوا تنها با اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و تاخیر ٢ ساعته برای فعالیت ادارات اکتفا کرد.

چرا مدیران و کارشناسان این کارگروه علیرغم داشتن نقشه و اطلاعات علمی از وضعیت خطرناک استان، توانایی تصمیم گیری صحیح و به موقع را ندارند؟ زمانی که وضعیت خطرناک اعلام شده و ادارات را تعطیل نمی کنند، شهروندان مجبورند برای کار اداری خود از خانه بیرون بروند. آیا مسئولان مربوطه آماری از هجوم مردم بالاخص بیماران تنفسی به بیمارستان ها دارند که اینگونه در تصمیمات خود مصلحت اندیشی و سهل انگاری می کنند؟

جالب است که همین دیروز در دیگر استان ها از جمله تهران و لرستان که سطح آلودگی هوای بسیار کمتری نسبت به خوزستان داشتند در وضعیت ناسالم قرار گرفتند و همان لحظه تعطیلی کامل استان را اعلام می کنند اما در خوزستان خبری از اعلام تعطیلی نیست!
آیا خون مردم دیگر استان ها رنگین‌تر است؟ آیا در دیگر شهرها و استان ها مسئولانشان مردمی تر هستند؟ آیا سلامت مردم برای مسئولان خوزستان مهم نیست که اینگونه با جان آنها بازی می کنند؟ آیا می شود بخاطر مصلحت اندیشی و تولید نفت با سلامت مردم خوزستان بازی کرد؟ آیا می شود بخاطر راضی نگه داشتن مدیران بالا دستی و پایتخت نشین باسلامتی مردم استان بازی کرد؟ چرا آقایان مسئول با تصمیمات دیرهنگام مردم را در بلاتکلیفی قرار می دهند؟

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، همیشه مدیران تصمیم گیر خوزستان در خواب خرگوشی به سر می برند و مصلحت اندیشی را اولویت می دانند و اکنون نیز سوء مدیریت در این مقطع بیش از پیش شده احساس می شود و کسی هم پاسخگوی اوضاع کنونی نیست البته ضعف و سکوت نمایندگان مجلس نیز در چنین شرایطی قابل قبول نبوده و در ذهن مردم به عنوان عملکرد منفی ثبت می شود.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین