مردم دیگر به فکر امکانات رفاهی نیستند؛ آزادسازی ۴ قلم اساسی به گرانی همه اقلام خوراکی و غیرخوراکی ختم شده است

مردم دیگر به فکر امکانات رفاهی نیستند؛  آزادسازي ٤ قلم اساسي به گرانی همه اقلام خوراکی و غیرخوراکی ختم شده است

گرانی و تورم ۴ قلم اعلام شده در کشور بالاخص خوزستان پیامدهای زیادی داشته است به دلیل اینکه نظارت بر بازار اینطور که باید و شاید صورت نمی گیرد و به گرانی همه اقلام خوراکی و غیرخوراکی ختم شده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، نرخ محصولات غذایی در طول دو سال اخیر رشد چند برابری داشته و علاوه بر آن مردم در طول چند ماه گذشته نیز رشد انفجاری قیمت ها را تجربه کرده اند. برنج، روغن، گوشت، نان و لبنیات اصلی‌ترین مواد غذایی مورد احتیاج همه مردم است که هر کدام از این مواد با گرانی عجیبی امسال مواجه شده است.

اقدام تیم اقتصادی دولت آیت الله رییسی در اجرای طرح هدفمند سازی و مردمی سازی یارانه ها و آزاد سازی ۴ قلم از اقلام اساسی خانوار (قیمت مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن) یک دغدغه و همهمه ای در کشور، به ویژه استان خوزستان ایجاد کرد.

واهمه مردم از گرانی بیش از پیش موجب شد که نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و نارضایتی خود را از اجرای طرح جدید اعلام کنند.

گرانی و تورم ۴ قلم اعلام شده در کشور بالاخص خوزستان پیامدهای زیادی داشته است به دلیل اینکه نظارت بر بازار اینطور که باید و شاید صورت نمی گیرد و به گرانی همه اقلام خوراکی و غیرخوراکی ختم شده است.

هدف دولت آیت الله رییسی از آزادسازی قیمت ها، جلوگیری از رانت، قاچاق و حذف قیمت دستوری بود اما تا امروز همچنان قیمت ها دستوری می باشد. لذا مردم به دلیل اینکه اطلاع دارند هیچ نظارتی بر مسئله بازار و قیمت ها در خوزستان صورت نمی گیرد و تا امروز شعار همه دولت ها و مسئولان اجرایی عملی نشده، اعتمادی به این حرف ها و طرح ها ندارند و دولت برای همراهی مردم باید در امر نظارت برای همه استان ها به ویژه خوزستان تدابیر جدیدی را اتخاذ کند.

هنوز تنها یک هفته از اعلام نرخ جدید ۴ قلم کالای اساسی مردم می گذرد، اما مغازه داران و تجار فرصت طلب همه اجناس را گران کرده اند به نحوی که آزادسازی ۴ قلم مذکور روی افزایش قیمت وسایل نقلیه، کرایه ها و حتی دلار نیز تاثیر بسزایی گذاشته است.

اکنون ما با یک بازار و اقتصاد افسار گسیخته و بی در و پیکر روبه رو هستیم. مسائل اقتصادی، گرانی‌ها و تورم تقصیر هیچ کشوری نیست که هر روز بگوییم که مشکلات و معضلات ما ارتباطی با غرب و شرق دارد بلکه موضوع گرانی ها به بی کفایتی مدیران ‌نالایق و ناتوان برمی گردد.

یکی از مشکلات اساسی خوزستان، نبود سیستم مدیریت یکپارچه است نه نبود منابع، چراکه ما منابع فراوان داریم اما مدیریت صحیح و کارآمد در این زمینه نداریم و به همین دلیل هر چند وقت یک بار با گرانی یا کمبود یک یا چند قلم غذایی و غیر غذایی مواجه می شویم.

گرانی های لحظه ای و افسار گسیخته سفره فقرا را کوچک تر و سفره اغنیاء را رنگین تر کرده است. مردم امروز آنقدر سطح توقع‌شان پایین آمده است که دیگر به فکر امکانات رفاهی نیستند و تنها خواستار جلوگیری از گرانی بیش از اندازه هستند تا سفره ها کوچک‌تر نشوند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، دولت در تصمیمات اقتصادی لازم است با احتیاط عمل کند و توجه داشته باشد که آستانه تحمل مردم با چند سال قبل بسیار متفاوت است و تاثیر منفی یک تصمیم غلط، اثر اجتماعی چند برابری و غیر قابل جبران دربر خواهد داشت. مردم با امید به روحیه انقلابی و فسادستیزی آیت الله رییسی به ایشان رای داده‌اند و همچنان منتظر نتیجه اقدامات مثبت دولت وی هستند.

توقع مردم از دولت انقلابی آیت الله رئیسی، کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از فشار اقتصادی مضاعف بر سفره هایشان است و دولت باید برای این وضعیت چاره‌اندیشی و مدیریتش را متمرکز کند تا قدرت خرید مردم را افزایش داده و دست دلالان و رانت خواران را از بازار و سفره های مردم قطع کند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1217مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین