رئیس مرکز بهداشت خوزستان: یک خوزستانی بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو فوت کرد

رئیس مرکز بهداشت خوزستان: یک خوزستانی بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو فوت کرد

رئیس مرکز بهداشت خوزستان از فوت یک فرد بر اثر ابتلاء به تب کریمه کنگو در شهرستان شادگان خبر داد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، سید محمد علوی ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار داشت: چند روز پیش یک زن باردار از شادگان به بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز اعزام شد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: پس از اخذ آزمایشات و بررسی متوجه شدیم که این زن باردار به تب کریمه کنگو مبتلاست و در نهایت به دلیل وضع حمل دچار خونریزی شده و جان خود را از دست داد.

وی تاکید کرد: همچنین یک مورد دیگر ابتلاء به تب کریمه کنگو در منطقه عین دو اهواز شناسایی شد که به موقع زیر درمان قرار گرفت و حال عمومی او خوب است.

ب گزارش روزنامه نسیم خوزستان، بیماری تب کریمه کنگو از طریق نیش کنه‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود اما در برخی دیگر از مواقع هنگام ذبح حیوان ممکن است این بیماری به افراد منتقل و در بین سایرین پخش شود. این اتفاق پس از تماس با بافت گوشت حیوانی یا خون آن که به ویروس آلوده است، رخ می‌دهد. این شیوع به دلیل وجود کنه بیماری زا و آلوده کردن گوشت گاوها و گوسفندان اتفاق می‌افتد.

سردرد، سرگیجه، تب شدید، درد مفاصل، درد کمر یا گردن، دردهای عضلانی و دل درد، چشم‌های قرمز و دردناک، اسهال و استفراغ، حساسیت چشم‌ها به نور، صورت قرمز و برافروخته، درد در ناحیه گلو یا قرمزی در این ناحیه، وجود لکه‌های قرمز رنگ در گلو یا سقف دهان از علائم اولیه بیماری تب کریمه کنگو به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین