معاون وزیر راه و شهرسازی:۷۰ درصد از مسیر اهواز تا شیراز چهارخطه شده است

معاون وزیر راه و شهرسازی:۷۰ درصد از مسیر اهواز تا شیراز چهارخطه شده است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: حدود ۷۰ درصد از مسیر اهواز تا شیراز چهارخطه شده است و باقی مانده آن نیز با روند بسیار خوبی در حال انجام است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از پروژه های راهسازی خوزستان که امروز، اظهار کرد: پروژه های تقاطع غیر همسطح در کنارگذرهای شمال شرق اهواز باقی مانده اند و امروز از این پروژه های بازدید کردیم. تقاطعی که با جاده عنافچه وجود دارد یکی از تقاطع های مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: تصمیماتی برای اجرای این طرح ها به واسطه تلاقی هایی که با لوله های نفت و آب وجود داشت گرفته شد تا بتوانیم با هماهنگی های انجام شده شاهد اجرای این طرح ها باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح کمربندی غرب اهواز باید در قالب رینگ کمربندی دور تا دور اهواز اجرایی شود و بسیار حائز اهمیت است. همچنین کنارگذر شمال شرق اهواز احداث شده و فقط تقاطع های آن باقی مانده که اجرایی خواهند شد.

خادمی ادامه داد: برای غرب اهواز نیز که حدود ۱۵ کیلومتر ترافیک سنگین از داخل شهر عبور می کند، باید کمربندی غرب تکمیل و ساخته شود و کنارگذر غرب اهواز باید از تلاقی جاده شمال شرق به سمت غرب ساخته شود.

وی افزود: قطعه شمالی این طرح به طول ۱۲ کیلومتر احداث شده است و قطعه جنوبی آن به طول ۱۲ کیلومتر که عملا جاده حمیدیه را به جاده خرمشهر متصل می کند در حال ساخت است و پیشرفت فیزیکی آن حدود ۵۰ درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل کمربندی غرب اهواز کل ترافیک برون شهری که از داخل اهواز عبور می کند دیگر وارد شهر نخواهد شد و تلای میان ترافیک درون شهری و برون شهری به وجود نخواهد آمد.

خادمی عنوان کرد: پروژه چهار خطه اهواز-اصفهان در برنامه است که در محدوده خوزستان بخش عمده این چهارخطه تا شهرستان ایذه به اتمام رسیده است. حدود ۱۸ کیلومتر از این جاده باقی مانده که با سرعت بسیار خوبی در حال اجرا است تا مسیر اهواز به ایذه به صورت چهارخطه به اتمام برسد.

وی ادامه داد: برای بخش باقی مانده این مسیر از ایذه به سمت لردگان حدود ۲هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است تا بتوانیم این مسیر را اجرایی کنیم. بخشی از این طرح با قرارگاه خاتم و بخشی از آن توسط پیمانکاران بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

خادمی با اشاره به پروژه چهارخطه اهواز – شیراز گفت: این طرح با روند خوبی در مسیر رامهرمز به بهبهان در حال انجام است. همچنین مسیر بهبهان به سمت خیر آباد که در انتهای خوزستان قرار دارد نیز به خوبی کار در حال انجام است. در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس نیز کار چهارخطه کردن به خوبی در حال انجام است.

وی افزود: حدود ۷۰ درصد از مسیر اهواز تا شیراز چهارخطه شده است و کار باقی مانده آن نیز با روند بسیار خوبی در حال انجام است.

 

انتهای پیام

درباره نویسنده

1217مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین