خاندوزی: مسائل مالیاتی برای لنج داران و مرزنشینان بررسی می شود

خاندوزی: مسائل مالیاتی برای لنج داران و مرزنشینان بررسی می شود

لنج داران اروند کنار از وزیر اقتصاد و دارایی به دلیل قوانین محدود کننده ته لنجی در این بندر گله کردند که در این راستا وزیر اقتصاد نیز قول پیگیری موضوع را داد.

 

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، سید احسان خاندوزی صبح امروز وارد آبادان شد و برای بررسی مشکلات به بندر اروندکنار رفت.

هنگام حضور وزیر اقتصاد و دارایی در بندر اروند کنار، گلایه لنج داران به اجرا نشدن طرح‌های مربوط به ته لنجی و محدودیت‌های اعمال شده در این زمینه مطرح شد و اینکه چرا گمرکات هندیجان، گناوه و دیلم این محدودیت‌ها را ندارند و بدون هیچ مشکلی واردات دارند.

سید احسان خاندوزی در پاسخ به گلایه‌های لنج داران گفت: با توجه به آمار رسمی این گونه موارد و تفاوت یا تبعیض بین گمرکات در واردات ته لنجی تأیید نمی‌شود چون ابلاغیه‌های لازم صادر شده‌اند.

لنج داران همچنین از افزایش قیمت تعرفه واردات لنج‌ها تا ۴۰ میلیون تومان و تخلیه شدن هشت لنج در دو ماه گلایه داشتند.

مدیرکل بنادر خوزستان در این دیدار لنج داران با وزیر اقتصاد از ساخت اسکله یک هزار تُنی در اروندکنار خبر داد و بیان کرد: این اسکله تا سه ماه دیگر افتتاح می‌شود.

«جلیل مختار» نماینده مردم آبادان در مجلس در این دیدار لنج داران با وزیر اقتصاد از برخورد سلیقه‌ای پلیس اقتصادی، مرزبانی و دریابانی گلایه و بیان کرد: پلیس اقتصادی، مرزبانی و دریابانی به قوانین صادر شده از سوی گمرک اهمیت نمی‌دهند و بارهای لنج داران را توقیف می‌کنند.

در این راستا لنج داران اعلام کردند که به آنها بیشتر از ۳۰ وانت نیسان مجوز نمی‌دهند و فقط سالی دو بار اجازه واردات دارند.

همچنین لنج داران گفتند که می‌توانند در تمام بنادر کشور کار کنند ولی برای اشتغالزایی جانبی، فعالیت در استان خودشان را دوست دارند تا خانواده، اقوام و همشهریان خودمان سرکار بروند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این گلایه‌ها بیان کرد: شنبه در جلسه سران قوا مسائل مالیاتی برای لنج داران و مرزنشینان از طریق قوه قضائیه، مجلس و هیئت دولت بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین