ضوابط ورود و خروج از مرز شلمچه خوزستان

ضوابط ورود و خروج  از مرز شلمچه خوزستان

مدیر کل گمرکات خوزستان گفت: حمل کالاهای اساسی و کالاهای تنظیم بازار که مورد نیاز بازار داخل است مانند برنج ، قند و شکر ، روغن ، مرغ ، گوشت ، دارو ممنوع می باشد و زائران اجازه خروج این اقلام از مرزهای خوزستان را ندارند .

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، بهروز قره بیگی اظهار داشت : بر اساس تصمیمات ابلاغ شده ، مرزی که برای عبور کاروان های زیارتی و مسافران انفرادی در نظر گرفته شده است ، مرز شلمچه خوزستان است و شامل مرز چذابه نخواهد بود .

وی افزود : به طور کلی تمام ضوابط و مقرراتی که برای کالاهایِ همراهِ مسافر، در هنگام ورود و خروج وجود دارد در گمرکات مرز شلمچه هم این ضوابط اعمال می شود.

مدیرکل گمرکات خوزستان گفت: حمل کالاهای اساسی و کالاهای تنظیم بازار که مورد نیاز بازار داخل است مانند برنج ، قند و شکر ، روغن ، مرغ ، گوشت ، دارو ممنوع می باشد و زائران اجازه خروج این اقلام از مرزهای خوزستان را ندارند .

وی تاکید کرد : علاوه بر ممنوعیت کالاهای اساسی ، در سایر اقلام نیز زائران تا جایی اجازه خروج کالایی را دارند که جنبه تجاری پیدا نکند وتنها در این صورت است که گمرکات اجازه خروج را صادر می کنند برای مثال حمل میزان متعارف کشمش یا گردو برای مصرف در طول سفر.

وی در ادامه بیان کرد: زائران علاوه بر ضوابط خروج از کشور ، به مقررات بازگشت نیز توجه داشته باشند .

وی درتوضیح این ضوابط گفت : هر مسافری که قصد بازگشت از عراق به مرزهای خوزستان را دارد ، امکان همراه داشتن تا سقف ۸۰ دلار کالا را دارد و از معافیت گمرکی بر خوردار می شود.

در غیر این صورت همراه داشتن مازاد سقف ۸۰ دلار کالا ، باعث خواهد شد کالا جنبه تجاری پیدا کرده و به انبار تحویل داده شده و برای آن قبض صادر شود و مسافر اگر نتواند کالا را از مجاری تجاری ، ترخیص کند ، کالا به کشور مبدا بازگشت داده خواهد شد .

وی در ادامه افزود : این امکان وجود دارد که مسافران تا ۱۰ هزار دلار ارز نیز همراه داشته باشند ، اگر میزان ارزهمراه مسافر از سقف ۱۰ هزار دلار بیشتر باشد ، شامل تشریفات گمرکی خواهد شد و باید فرم هایی در بانک مستقر در مرز تکمیل شود .

وی گفت : هر مسافر دربازگشت ازکشور عراق اجازه ورود تنها یک دستگاه تلفن همراه را دارد و مشخصات گوشی و فرد صاحب تلفن همراه توسط کارکنان گمرک مستقر در مرز ثبت می شود و بعد از ثبت در سامانه ، مجوز قطعی صادر خواهد شد .

قره بیگی اذعان داشت : کسانی که قصد برپایی مواکب در مسیر پیاده روی زائران را دارند ، از قبل اقدام به اخذ مجوز کالاهایی که قرار است از مرز عبور داده شود و همینطور خودرو ها (اعم از سواری و باری ) را از نزدیکترین گمرک محل زندگی تهیه کنند تا به محض رسیدن به مرزشلمچه مجوزها در سیستم رویت شود و گردانندگان مواکب در مرز معطل نشوند .

وی خاطر نشان کرد : زائرانی که با خودرو شخصی قصد عزیمت به کشور عراق را دارند در نظر داشته باشند ، کشور عراق مبلغ ۲۰۰ دلار به میزان تضمین قیمت خودرو دریافت می کند .

قره بیگی عنوان کرد : کاروان اتباع خارجی که از مرز سیستان و بلوچستان و … وارد کشور می شوند خواست ، در هنگام ورود به کشور ایران ، تشریفات گمرکی لازم را انجام دهند تا هنگام خروج از مرز شلمچه با مشکلی مواجه نشوند .

مدیر کل گمرکات خوزستان تاکید کرد : در حال حاضرخدمات رسانی به صورت شبانه روزی در مرزهای خوزستان انجام می شود و مجموعاً ۱۰ دستگاه کنترل و نظارت در مرزهای ورودی و خروجی مستقر می باشد .

وی در پایان یادآور شد : زائران قبل از سفر اعتبار گذرنامه را بررسی کنند و مدارک انجام دو مرحله واکسیناسیون را همراه داشته باشند .

انتهای پیام/

 

 

درباره نویسنده

1217مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین