دکتر محمدعلی بیگ زاده : هم اندیشی تولید دانش بنیان و صنعت حفاری در اهواز برگزار شد

دکتر محمدعلی بیگ زاده : هم اندیشی تولید دانش بنیان و صنعت حفاری در اهواز برگزار شد

نشست هم اندیشی تولید دانش بنیان و صنعت حفاری به همت مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت و روابط عمومی شرکت ملیحفاری ایران و در اهواز برگزار شد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در این نشست که امروز (سه شنبه٢١ تیرماه) با حضور مقامات استانی، مدیران و روسای مراکز علمی پژوهشی و  دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان،پارک های علم وفناوری، شرکت های سازنده تجهیزات صنعت حفاری، بانک‌ها و صنایع و معادن استان خوزستان و مدیران ارشد صنعت نفت و حفاریبرگزار شد، گفت: در نشست هم اندیشی تولید دانش بنیان و صنعت حفاری، ۵٠ مورد نیازهای فناورانه شناسایی شده در کارگاه هایتخصصی مطرح و از سوی کارشناسان و متخصصان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر محمد علی بیگ زاده افزود: در این نشست تخصصی که از سوی این شرکت برنامه ریزی و اجرایی گردیده است، سه کارگاه (پنل) طراحی و تشکیل می شود که پنل اول به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به عنوان حلقه نخست اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: پنل دوم مختص سازندگان و شرکت های دانش بنیان و پنل سوم مربوط به حامیان است که شامل مراکز دستگاه هایدولتی، بیمه ها و مراکزی که می توانند تولید دانش بنیان را تسهیل و در بر می گیرد و انتظار می رود نتایج حاصل از خروجی این پنل هاو جمع بندی آنها در جهت رفع موانع و چالش ها و آسان سازی مسیر توسعه دانش بنیان در صنایع مختلف و از جمله صنعت حفاریموثر واقع گردد.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در بخشی از سخنانش در معرفی جایگاه و ویژگی های این شرکت،گفت: شرکت ملی حفاری ایران اولین نهاد اقتصادی است که به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد و امروز حلقه مهمی در زنجیره تولیدنفت و گاز در کشور محسوب می شود و در خط مقدم تولید و تحقق برنامه های صنعت نفت  وظیفه بسیار مهمی بر عهده دارد.

*همکاری میان مراکز پژوهشی، مجموعه های صنعتی و سازندگان کالا و مواد و مشتری باید تقویت و توسعه یابد

در ادامه این نشست مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: در راستای تحقق دانش بنیان باید تغییر رویکرد و تلاش همهجانبه صورت پذیرد و هم افزایی و همکاری میان مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، مجموعه های صنعتی و سازندگان کالا و مواد و مشتریتقویت و توسعه یابد.

دکتر مهدیا مطهری افزود: به طور قطع این همگامی و همراهی می تواند در پیشبرد اهداف دانش بنیان مثمرثمر و در کیفیت بخشی بهتولیدات، دستیابی به فناوری های نوین، ایجاد فرصت های شغلی و کاهش هزینه ها باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: از محتوای جلسات تخصصی این نشست نقاط ضعف شناسایی و همچنین پیشنهاداتی در جهت اصلاحکاستی ها ارائه گردد و نقاط قوت تقویت و به نحو مناسب در برنامه ریزی ها مورد استفاده قرار گیرد.

*حمایت از شرکت های دانش بنیان موجب بهبود وضعیت اقتصادی کشور می شود

رئیس بازرسی کل استان خوزستان نیز در این نشست گفت: حمایت و تقویت شرکت های دانش بنیان موجب بهبود وضعیت اقتصادیکشور می شود.

محمد آقاجری افزود: در این زمینه در سال های گذشته قوانین خوبی تصویب شده بود و در سال جاری با نامگذاری سال تولید، دانشبنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام  معظم رهبری، تک تک کارگزاران نظام  مکلف شدند این موضوع مهم را اجرایی کنند و شرکت هایدانش بنیان را مورد حمایت قرار داده و تسهیلات لازم برای فعالیت این شرکت ها فراهم آورند.

وی با بیان اینکه نگاه ما حمایت از یک فرد و یک شرکت نیست بلکه حمایت از مجموعه هایی است که امنیت اقتصادی کشور را تامین میکنند، اظهار کرد: در این نشست هم اندیشی می بایست چالش ها، موانع بررسی و آسیب شناسی شود و از شرکت های دانش بنیانحمایت لازم به عمل آید.

* شرکت ملی حفاری پیشقراول حمایت از شرکت های دانش بنیان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان در ادامه این نشست نیز گفت: شرکت ملی حفاری ایران می تواند پیشقراولحمایت از شرکت های دانش بنیان در استان خوزستان باشد.

موالی زاده گفت: در کارگروه های تخصصی در استانداری کمیته ای تشکیل شده تا موانع شرکت های دانش بنیان  را برطرف نماید وحمایت از این شرکت ها در دستور کار و به جد دنبال می شود.

ایشان از برگزار کنندگان این نشست قدردانی و با اشاره به مشارکت فعال شرکت ملی حفاری ایران با دستگاه های اجرایی در استان،اظهار امیدواری کرد در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان و کارآفرین نیز این شرکت پیشگام باشد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین