مختار با اشاره به گزارش حادثه متروپل؛ گزارش کمیسیون عمران توصیفی است/علل بروز حادثه و فشارهایی که به شهرداری آورده شده در این گزارش نیامده است

مختار با اشاره به گزارش حادثه متروپل؛ گزارش کمیسیون عمران توصیفی است/علل بروز حادثه و فشارهایی که به شهرداری آورده شده در این گزارش نیامده است

نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه گزارش کمیسیون عمران در خصوص حادثه متروپل توصیفی است، گفت: متاسفانه به علت های بروز این حادثه و فشارهایی که برخی به مدیریت شهری و شهرداری آورده اند پرداخته نشده و شفاف نیست.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، جلیل مختار امروز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص گزارش حادثه متروپل، گفت: موضوعات مختلفی در این گزارش عنوان شد اما به دلیل کمبود وقت کامل نبوده و بیشتر در رابطه با توصیف موضوعات گزارش تهیه شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علل مختلف ابعاد حادثه در گزارش ارائه نشده است، افزود: براساس ماده ۴۵ آئین نامه داخلی از همه دستگاه های دولتی یا ارگان های مقصر باید در این گزارش مشخص و با آن ها برخورد شود. دولت در بخش مسکن نیز نباید با نگاه سرمایه گذاری به این موضوع بپردازد. تراکم فروشی یکی از موضوعات قابل توجه است که در این حادثه نیز دخیل بوده است.

وی یادآور شد: علیرغم طرح تفصیلی و مجوز ساخت ۸ طبقه، ۱۳ طبقه ساخته شده است و وزارت مسکن نظارتی بر این موضوع نداشته است، مراجع قضایی باید با خاطیان این حادثه برخورد کند.

مختار در ادامه اظهار کرد: گزارش نظام مهندسی نیز کامل نبود، متاسفانه دوگانگی در عملکرد مناطق آزاد و دولت وجود دارد، شهرداری نیز گزارش تخلفات را ارائه نکرده است. در گزارش کمیسیون عمران به ترک فعل ها نیز پرداخته نشده است، ما به یک قانون جامع در حوزه ساماندهی مباحث مدیریت شهری نیاز داریم.

وی تاکید کرد: در گزارش باید موضوعاتی که به مدیریت شهری و شهرداری فشار آورده شده و درمورد اینکه چه کسانی فشار آوردند پرداخته نشده لذا این مباحث باید شفاف شود البته ما از وزیر کشور و آقای نامی برای زحماتی که در این زمینه کشیده اند تشکر می کنیم.

انتهای پیام/

برچسب :

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین