نظارت بر ایمنی ساختمان حق مردم است/ضرورت راه اندازی سامانه یکپارچه از وضعیت ساختمان ها

نظارت بر ایمنی ساختمان حق مردم است/ضرورت راه اندازی سامانه یکپارچه از وضعیت ساختمان ها

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: نظارت بر ایمنی ساختمان حق مردم است و با کسانی که حقوق مردم را رعایت نمی‌کنند به گونه‌ای رفتار می‌کنیم تا مایه عبرت شوند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، محمد خانچی امروز در اولین نشست کارگروه استانی پایش ساختمان‌های ناایمن شهری اظهار داشت: این کارگروه در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار و دبیری رئیس اداره راه و شهرسازی برگزار شود و وظیفه دارد تا ساختمان‌های ناایمن گروه «ج» و «د» را بررسی کند.

وی افزود: اولویت بررسی با تجمیع ساختمان‌هایی است که دستگاه‌هایی مثل آتش نشانی، نظام مهندسی، راه و شهرسازی و… شناسایی کرده‌اند و پس از تجمیع این ساختمان‌ها نیز ارزیابی درصد مخاطره کارهای قانونی برای جلوگیری از وقوع اتفاقاتی مانند متروپل انجام شود.

رئیس کارگروه استانی پایش ساختمان‌های ناایمن شهری گفت: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مکلف است تا نرم افزار کاربردی ایجاد کند که نمایندگان دستگاه‌های متولی مانند آتش نشانی، نظام مهندسی، راه و شهرسازی، شهرداری و… که بر ساختمان‌ها نظارت می‌کنند، نظرات خود را در این سامانه ثبت کنند تا سامانه‌ای یکپارچه از وضعیت ساختمان‌های هر شهر در استان داشته باشیم.

وی با تذکر جدی به پیمانکاران و ناظران ساختمان‌ها در دستگاه‌های متولی هشدار داد: نظارت بر ایمنی ساختمان‌ها حق مردم است و در موضوع رعایت نشدن حقوق مردم به هیچ‌وجه اهل سازش نیستیم و با کسی که حقوق مردم را ضایع کند به گونه‌ای رفتار خواهیم کرد تا عبرت سایرین شود.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین