معاون اجرایی بهداشت استان در گفت و گو با نسیم خوزستان : مدیران مدارس برای مهار آنفولانزا بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت کنند

معاون اجرايي بهداشت استان در گفت و گو با نسيم خوزستان : مدیران مدارس براي مهار آنفولانزا بر رعايت پروتکل‌های بهداشتی نظارت كنند

مهرداد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان اظهارداشت: بیماری آنفولانزا فصلی و ویروسی است و سرعت انتشاربالایی دارد.

وی افزود: هوا روبه سرد شدن است و فضای تجمعی بیشتر در خانواده‌ها ایجاد می‌شود بنابراین لازم است که در فضای بستهپروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون اجرایی بهداشت استان خوزستان با اشاره به شیوع آنفولانزا گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان در مدارس از وسایل مشترکاستفاده می‌کنند، مدیران باید نظارت لازم را جهت ضدعفونی کردن وسایل از جمله سرویس های بهداشتی داشته باشند.

وی با تاکید بر ایجاد تهویه مناسب ادامه داد: ایجاد تهویه مناسب در کلاس ها نیز می تواند از انتشار ویروس جلوگیری کند.

دکتر شریفی با ببان اینکه شست و شوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از بروز این بیماری است،خاطر نشان ساخت: دوری از افراد مبتلا راهکار بعدی است؛ زیرا ترشحات دهان و بینی فرد مبتلا یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال اینویروس است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، معاون اجرایی بهداشت استان خوزستان در پایان گفت: افراد درصورتی‌که دچار آنفلوانزا شدند بایددر منزل استراحت کنند، از تماس نزدیک با دیگران خودداری کرده و به طور حتم از ماسک یک‌بارمصرف استفاده کنند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین