مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان در نشست خبری : حضور زائران در خوزستان هویت دینی و اعتقادی را تقویت می‌کند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان در نشست خبري : حضور زائران در خوزستان هویت دینی و اعتقادی را تقویت می‌کند

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان صباغ امروز در نشست خبری پایتخت موکب‌ها اظهار داشت: فرهنگ موکب، موکب داری و فرهنگ اربعین در جان و دل مردم با عناوین مختلف شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های مومنین شرکت در اربعین است، افزود: با توجه به نگاه عاشقانه‌ای که ایرانی ها و آزادگان جهان بهاهل بیت (ع) دارند، سالانه در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند و روحیه مضاعفی از شرکت در پیاده‌روی اربعین به‌دست می‌آورند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه مردم استان بعد از دهه اول محرم، خود را جهت خدمتگزاری به زائرانسیدالشهدا علیه السلام محیا می‌کنند، گفت: نماد اصلی در خوزستان موکب‌ها هستند و نشانه ارادت به اهل بیت علیهم السلام به ویژهاباعبدالله الحسین (ع) می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوان صباغ ادامه داد: امسال برای اولین بار سوگواره موکب‌ها در اهواز برگزار می‌شود که با توجه بهفراخوانی که داده شد، آثار هنری از جمله عکس، پوستر، فیلم کوتاه و عکس موبایلی از سراسر کشورمان و کشور عراق به دست دبیرخانهرسید.

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ زیارت اربعین عنوان کرد: اربعین حسینی امسال پس از دو سال شیوع بیماری منحوس کرونا، به صورتویژه برگزار شد و اشکالات به حداقل رسیده بود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان با تقدیر از خدمات رسانی موکب‌داران بیان کرد: زائران حسینی مردم خوزستان را مفتخرکردند و حضور زائران هویت دینی و اعتقادی ما را تقویت می‌کند؛ امیدواریم که فرهنگ اربعین و موکب‌داری را با قدرت بهتری انجامدهیم.

در پایان با حضور نشست حجت الاسلام والمسلمین اخوان صباغ از تندیس پایتخت موکب‌ها رونمایی شد.

اسماعیل معنوی، دبیر سوگواره پایتخت موکب‌ها در ادامه نشست گفت: در استان خوزستان با توجه به مشکلات زیادی که وجود دارد اماظرفیت‌های فرهنگی بزرگ و کمیابی داریم که نباید از آنها غفلت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون جنگ روایت ها است، افزود: مسئولیت مهمی که اکنون داریم، روایت ظرفیت ها و دستاوردهای مردم است کهبا آئین و فرهنگ به دست آوردند.

دبیر سوگواره با بیان اینکه اگر ظرفیت ها به صورت صحیح روایت شوند می‌توانند پاسخی در جهت چالش‌های خوزستان باشند، گفت: یکی از ظرفیت‌ها موکب‌داری است؛ با توجه به اینکه ضیافت در استان جایگاه ویژه دارد و زمانی که ضیافت همراه با اعتقادات دینیعجین شود کیمیایی را به وجود می‌آورند.

وی با بیان اینکه باید حماسه بزرگ مردم روایت شود، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فراخوان سوگواره و ارسال آثار با اختلالاتاینترنتی مواجه شد اما با همکاری دبیران ارتباط خوبی برگزار شد و قریب به ۲ هزار اثر از سراسر کشور به دست ما رسید.

محمد متقی منش دبیر سوگواره در بخش پوستر نیز گفت: هفته اول مهر ماه کارگاه پوستر با حضور اساتید به مدت سه روز راه اندازیشد و نزدیک به ۲۰ اثر تولید شد.

وی با بیان اینکه ۴۰ الی ۵۰ اثر در بخش پوستر به دست ما رسید، بیان کرد: در حاشیه اختتامیه سوگواره نمایشگاه آثار ارسالی  پوسترو عکس را خواهیم داشت.

محمد آهنگر، دبیر بخش عکس سوگواره نیز در پایان نشست گفت: یک هزار و ۶۰۰ اثر از سراسر کشور دریافت کردیم که از این تعداد۳۵۰ اثر عکس موبایلی و یک هزار و ۱۵۰ اثر عکس حرفه ای بوده است.

وی با بیان اینکه از ۲۳ استان پذیرش عکس داشتیم، بیان کرد: ۴۰ عکس حرفه ای، ۱۶ عکس موبایلی و ۴ اثر از کشور عراق انتخابشدند که این آثار با حضور داوران و اساتید داوری می‌شوند و جوایز اهدا می‌شود.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، اختتامیه سوگواره پایتخت موکب‌ها روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه در سازمان داروالقران برگزار می‌شود‌.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین