درخواست رئیس اتحادیه نانوایان اهواز برای جلوگیری از صفوف طولانی در گفت و گو با نسیم خوزستان : باید مجوزهای بیشتری صادر شود/ برخی خانواده ها، خرید نان را جایگزین برنج و ماکارونی کردند

درخواست رئیس اتحادیه نانوایان اهواز براي جلوگيري از صفوف طولاني در گفت و گو با نسيم خوزستان : بايد مجوزهاي بيشتري صادر شود/ برخي خانواده ها، خرید نان را جایگزین برنج و ماکارونی کردند

رئیس اتحادیه نانوایان اهواز گفت: باید تعداد زیادی نانوایی تزریق شود تا از صفوف طولانی خرید نان جلوگیری شود.

محمدصالح صیوانی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان، درباره نحوه اخذ مجوز نانوایی اظهار داشت: طبق قانون صنفی جهت دریافت مجوز باید از طریق اتحادیه نانوایان اقدام کرد که به مدت ۱۵ روز جواب درخواست داده می‌شود.

وی با بیان اینکه، پس از مرحله درخواست، شرایط ملک سنجیده می‌شود و استعلامات لازم صورت می‌پذیرد، افزود: با توجه به اینکه قانون فاصله صنفی برداشته شد در برخی مناطق به دلیل گرانی ملک درخواست نانوایی داده نمی‌شود اما در در مناطق کم برخوردار درخواست‌ها انباشته شده است و شاهد وجود چندین نانوایی در یک خیابان هستیم.

رئیس اتحادیه نانوایان اهواز ادامه داد: برداشتن فاصله صنفی موجب ایجاد هرج و مرج شده به همین دلیل دستگاه‌های نظارتی بر این امر ورود کردند؛ در مناطق کیان‌شهر و مهدیس ثقل درخواست نانوایی اما در مناطق کیانپارس، کیان آباد و زیتون درخواستی وجود ندارد.

وی با اشاره به گفته معاون اقتصادی استانداری خوزستان مبنی بر کمبود نانوایی در استان گفت: باید تعداد زیادی نانوایی تزریق شود تا از صفوف طولانی خرید نان جلوگیری شود. بر این اساس باید نیاز سنجی صورت گیرد و کمبود شهرها رفع شود.

صیوانی عنوان کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی، سبد خرید مردم ضعیف شده و خرید نان را جایگزین برنج و ماکارونی کردند به همین دلیل در مناطق کم برخوردار درخواست نانوایی زیاد است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، رئیس اتحادیه نانوایان اهواز در پایان با بیان اینکه جهت مجوز دادن اولویت با نانوایان غیرمجاز موجود در سطح شهر می‌باشد، بیان کرد: نانوایان نان تنوری به دلیل استفاده مواد افزودنی غیرمجاز شناسایی شدند و با آنان صحبت کردیم که دستگاه نانوایی تهیه کنند تا آرد دولتی به آنان داده شود اما تعداد زیادی قبول نکردند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1222مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین