آغاز طرح امدادرسانی زمستانه هلال احمر خوزستان

آغاز طرح امدادرسانی زمستانه هلال احمر خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: ۳۹۰ نجاتگر داوطلب و کادر هلال احمر خوزستان در ۲۲ پایگاه ثابت و پنج پایگاه موقت به خدمات رسانی می‌پردازند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، وحید شعبانی صبح امروز در حاشیه رزمایش بزرگ طرح امداد و نجات زمستانه که با حضور دستگاه‌های امدادی همچون پلیس راهور، راهداری، اورژانس، حوزه امداد و نجات هلال‌احمر در حال برگزاری است، اظهار کرد: این طرح به منظور امدادرسانی در جاده‌های استان و همزمان با آغاز فصل سرد سال شروع و تا ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه پنج پایگاه موقت نیز علاوه بر پایگاه‌های ثابت در نقاط پرحادثه استان جانمایی شده‌اند، افزود: نجاتگران هلال احمر با استقرار در پایگاه‌های موقت حوزه‌های استحفاظی شهرستان‌های گتوند، دهلاویه، هفتکل، بخش آبژدان اندیکا و بخش تراز لالی در قالب طرح زمستانه ۱۴۰۱ به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان بیان کرد: تیم‌های واکنش سریع و مراکز آنست و کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات نیز در این طرح ایفای نقش خواهند داشت.

شعبانی در با اشاره به اینکه ۳۹۰ نجاتگر داوطلب و کادر هلال احمر خوزستان در ۲۲ پایگاه ثابت و پنج پایگاه موقت به خدمات رسانی می‌پردازند، عنوان کرد :۹۰ خودروی عملیاتی اعم از آمبولانس، ست نجات، اتوبوس آمبولانس، موتورلانس و همچنین بالگرد امدادی در طرح زمستانه ۱۴۰۱ بکارگیری می‌شوند.

وی تصریح کرد: نجاتگران مشارکت کننده در این طرح با کسب مهارت‌های امدادی دوره‌هایی نظیر جستجو و نجات در کوهستان، جستجو و نجات شهری (آوار)، جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل، جستجو و نجات در محیط‌های آبی و نجات در ارتفاع و عمق را گذرانده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در پایان به لزوم رعایت نکات ایمنی در سفر توسط رانندگان تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه خوزستان، استانی با اقلیم‌های مختلف است و در برخی مناطق کوهستانی در زمستان شاهد بارش بارف و کولاک هستیم لازم است رانندگان قبل از سفر با اطلاع کامل از وضعیت محورهای مواصلاتی و همراه داشتن تجهیزات متناسب با آن محورها، رانندگی سفر کنند

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین