نماینده مردم اهواز در گفت و گو با روزنامه نسیم خوزستان : تراژدی گتوند با آبگیری سد چم‌شیر تکرار می شود/ آبگیری سد چم‌شیر یک تهدید جدی برای محیط زیست خوزستان است

نماینده مردم اهواز در گفت و گو با روزنامه نسيم خوزستان : تراژدی گتوند با آبگیری سد چم‌شیر تکرار می شود/ آبگیری سد چم‌شیر یک تهدید جدی برای محیط زیست خوزستان است

نماینده مردم اهواز با بیان اینکه آبگیری سد چم‌شیر یک تهدید جدی برای محیط زیست خوزستان به ویژه جنوب شرق خوزستان است، گفت: آبگیری این سد زمین‌های حاصلخیز ۷ شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب از بین رفتن زمین‌های زراعی در این ۷ شهر ‌می‌شود.

سید کریم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان اظهار داشت: در روزهای اخیر بحث آبگیری سد چم‌شیر را داشتیم که مخالفت شدید خود را در اینباره اعلام کردیم.

وی افزود: آبگیری سد چم‌شیر، هشداری است برای حفاظت محیط‌زیست که تراژدی سد گتوند تکرار نشود. آبگیری این سد زمین‌های حاصلخیز ۷ شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب از بین رفتن زمین‌های زراعی در این ۷ شهر ‌می‌شود.

نماینده مردم اهواز با بیان اینکه آبگیری سد چم‌شیر یک تهدید جدی برای محیط زیست خوزستان به ویژه جنوب شرق خوزستان است، گفت: در حال حاضر و پیش از آبگیری این سد در رودخانه زهره چشمه‌های آب شور وجود دارد که وضعیت این رودخانه را با توجه به دبی آن، خاص کرده است و آبگیری چم‌شیر برای منطقه بسیار مشکل‌ساز خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت مخزن سد چم‌شیر، آبگیری این سد منجر به انحلال نمک و آهک در آب شده و وضعیت کیفی آب به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و از این سد اصلا نباید آبگیری شود و آبگیری آن کاملا نادرست و آسیب زننده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، حسینی در پایان درباره رها سازی آب در رودخانه کرخه عنوان کرد: آب پشت سد کرخه نیز جهت تامین آب کشاورزی در سوسنگرد، حمیدیه و شهرهای اطراف رها سازی شد. کشاورزان به دلیل آبیاری نوبت اول گندم با مشکل جدی مواجه هستند که وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان قول همکاری دادند.

انتهای پیام/

 

درباره نویسنده

1222مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین