قدرت‌نمایی روسیه در آسمان تاجیکستان

هواپیماهای بدون سرنشین پایگاه ۲۰۱ ارتش روسیه مستقر در تاجیکستان بر فراز ارتفاعات کوهستانی استان «بدخشان» این کشور به پرواز درآمدند.
از صبح دیروز هواپیماهای بدون سرنشین پایگاه ۲۰۱ ارتش روسیه مستقر در تاجیکستان برفراز ارتفاعات کوهستانی استان «بدخشان» این کشور به پرواز درآمدند.
دفتر مطبوعاتی ستاد فرماندهی حوزه نظامی مرکزی روسیه که پایگاه ۲۰۱ ارتش این کشور در تاجیکستان زیرمجموعه‌ای این سازمان محسوب می‌گردد، در بیانیه‌ای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین این پایگاه را موفقیت آمیز ارزیابی کرد.
در این بیانیه آمده است: نظامیان روسی مستقر در شهر قرغان‌تپه مرکز استان ختلان درجنوب تاجیکستان با پیمودن ۳۰۰ کیلومتر راه کوهستانی خود را به استان بدخشان در مرز افغانستان رساندند و اقدام به آزمایش هواپیماهای بدون سرنشین گرانات و زاستاوا کردند.
هواپیماهای بدون سرنشین پایگاه ۲۰۱ ارتش روسیه درتاجیکستان در ارتفاع ۳ هزار و ۵۰۰ متری درنزدیکی مرزهای افغانستان پروازهای آزمایشی انجام داده‌اند.
در پرواز هواپیماهای بدون سرنشین پایگاه ۲۰۱ روسیه درتاجیکستان همراه با نظامیان تاجیک موضوع استفاده از این نوع تسلیحات در شرایط کوهستانی، ایجاد هماهنگی میان واحدهای نیروی زمینی وهوایی برای نابودی گروههای تروریستی مورد بررسی قرار گرفت.
پایگاه ۲۰۱ روسیه بزرگترین پایگاه نظامی این کشور در خارج از روسیه است که دارای ۷۰۰۰ سرباز می‌باشد و در سال گذشته حضور این پایگاه به مدت ۴۹ سال در تاجیکستان تمدید شد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین