مسئول واحد تحقیق و پژوهش اتاق اصناف اهواز در گفت و گو با روزنامه نسیم خوزستان : کالای بدون ضمانت نخرید

مسئول واحد تحقیق و پژوهش اتاق اصناف اهواز در گفت و گو با روزنامه نسیم خوزستان : کالای بدون ضمانت نخرید

مسئول واحد تحقیق و پژوهش اتاق اصناف اهواز گفت: مردم کالاهای بدون گارانتی (ضمانت) را خریداری نکنند احتمال تقلبی بودن و یاخراب شدن این کالاها بسیار زیاد است.

رضا فرجام در گفت و گو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان پیرامون کالاهای بدون گارانتی و یا تقلبی در سطح بازار بیان کرد: کالاهایی که اصالت و یا گارانتی ندارند در بسیاری موارد تقلبی هستند و باعث متضرر شدن خریدار می شوند.

وی افزود: این کالاها قاچاق هستند و به دلیل اینکه قابل ردیابی نیستند در صورت خراب شدن و یا هر گونه تخلفی قابل پیگیری و یاتعمیر نیستند.

مسئول واحد تحقیق و پژوهش اتاق اصناف اهواز اظهار داشت: برای اینکه مشخص شود کالایی تقلبی است یا خیر، فرد خریدار بایدحتما شرکت خدمات پس از فروش کالا را شناسایی و تماس بگیرد تا از با اصالت بودن کالا مطمئن شود.

فرجام ادامه داد: در بسیاری موارد کارت گارانتی تقلبی است و تنها شماره نصاب بر روی آن درج شده به همین دلیل فرد خریدار بایددرخواست معرفی شرکت خدمات پس از فروش را از فروشنده داشته باشد و با شرکت تماس بگیرد تا از اصالت کالا مطمئن شود.

وی در خصوص بالا رفتن قیمت کالاهای خارجی در شهرهای مرزی نیز اظهار داشت: به دلیل نوسانات ارز در شهرهای مرزی مسافرانخارجی به دلیل حاشیه سودی که از این نوسانات حاصل می کنند تمایل به خرید کالا از این مناطق را دارند و فروشندگان در این شهرهانیز برای رقابت و دریافت سود هر چه بیشتر قیمت کالاهای خارجی را افزایش می دهند.

فرجام خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در شهرهای غیر مرزی این رقابت وجود ندارد در مواردی قیمت کالاهای خارجی در شهرهای غیرمرزی پایین تر از شهرهای مرزی است.

مسئول واحد تحقیق و پژوهش اتاق اصناف اهواز با بیان اینکه به خرید کالاهایی که به نام بانه فروخته می شوند توصیه نمی شود اظهارداشت: این کالاها نیز قاچاق هستند و قطعا امکان تقلبی بودن و خرابی این کالاها بسیار بالا است و امکان پیگیری آن ها وجود ندارد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، وی در پایان افزود: مسافت شهر بانه به خوزستان نیز زیاد است و در مسیر امکان خرابی کالا وجوددارد و به دلیل نداشتن گارانتی در صورت خراب شدن کالا، امکان پیگیری آن وجود ندارد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین