به مناسبت سفر رئیس جمهور به خوزستان ؛ آیا دولتمردان، آمارهای مدیران خوزستان را راستی‌آزمایی می‌کنند؟

به مناسبت سفر رئيس جمهور به خوزستان ؛ آيا دولتمردان، آمارهاي مديران خوزستان را راستی‌آزمایی می‌کنند؟

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، معاون اجرایی رئیس‌جمهور از سفر رئیس‌جمهور به خوزستان خبر داد. حجت الاسلام و المسلمینرئیسی در چهارمین سفر استانی خود در چارچوب دور دوم این سفرها، اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری به استان خوزستان سفر می‌کند. همچنین بخشی از سفر رئیس‌جمهور به خوزستان به پیگیری اجرای مصوبات در این مدت، اختصاص دارد.

با توجه به اینکه بخشی از برنامه‌های سفر رئیس جمهور به خوزستان در ارتباط با پروژه آبرسانی غدیر، فدک و کوثر و همچنین طرحجامع فاضلاب و موضوع راه ها و محورهای مواصلاتی اختصاص دارد؛ جا دارد که در اینجا به نکته هایی توجه کنیم.

ابر پروژه ای که با هدف مقابله با کم‌آبی آغاز شده است، به دلیل تامین آب ۲۶ شهر و حدود ۱۶۰۰ روستای استان یکی از طرح‌هایعظیم در حوزه آبرسانی است که طی یکساله اول دولت سیزدهم با دستورات رییس جمهور و وزیر نیرو و تزریق بودجه‌ای ویژه شتابزیادی گرفته است.

این پروژه در راستای سیاست های دولت سیزدهم برای تامین کمی و کیفی آب شرب مردم خوزستان اجرا شده و اجرای اصلی طرح غدیرمطالبه مردم استان است. اما با افتتاح طرح آبرسانی غدیر، کماکان آب شرب شهرستانهای استان مشکل دارد.

متاسفانه افتتاح زودهنگام پروژه آبرسانی غدیر موجب شد که دقت و پیگیری لازم در این طرح صورت نگیرد و علیرغم افتتاح پروژه غدیرولی تاکنون مردم از وضعیت آب شرب راضی نیستند.

با توجه به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های رئیس جمهور طرح جامع فاضلاب اهواز است طرحی که تنها برای عملیاتی کردن آن بودجه تزریقمی‌شود اما تغییرات چندانی احساس نمی‌شود و همچنین در بهبود شبکه آب و فاضلاب آنقدر ضعیف عمل شده که هر چند وقت یکبارشاهد داغدار شدن یکی از خانواده ها به دلیل افتادن کودک خود در چاه فاضلاب یا حفاری های رها شده حاصل از عملکرد ضعیف آبفاهستیم.

راه ها و محورهای مواصلاتی استان یکی دیگر از برنامه های سفر رئیس‌جمهور است که باید به آمار تصادفات در جاده ها و محورهایمواصلاتی خوزستان دقت کنیم که این آمار قابل اغماض و چشم پوشی نیست و نمی شود همه حوادث رو به خواب آلودگی و سرعتغیرمجاز رانندگان نسبت بدهیم و باید به صورت اساسی راه ها و محورهای مواصلاتی استان بهبود، تعریض و روشنایی کافی را داشتهباشند. با توجه به اینکه خوزستان به دلیل وجود دو مرز شلمچه و چذابه یکی از پر رفت و آمدترین استان های کشور است باید این مسئلهبه صورت اساسی بررسی و راه حل مناسب اتخاذ شود.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به سفرهای رئیس جمهور و هیات دولت به استان باید نتیجه و دستاوردهای حاصل از سفرهانیز تشریح شود که آیا مصوبات سفرهای قبلی اجرایی شده است یا خیر؟! آیا طرح ها و پروژه‌های گذشته و در حال اجرا به صورت کاملو دقیق عملیاتی می‌شوند!؟ آیا آمارهای بیان شده برخی مسئولان خوزستان به دولت حقیقت دارد؟ آیا دولتمردان آمارهای مدیرانخوزستان را راست‌آزمایی می‌کنند؟

از آنجایی عمر دولت آیت الله رئیسی وارد فاز سال سوم شده ولی همچنان مدیران دولت قبل در این دولت نیز حضور دارند و بعضاًکارشکنی می کنند و خبری از تغییر آنها به گوش نمی رسد.

مردم خوزستان در همه حال و شرایط مخصوصا فتنه اخیر ثابت کردند که قاطعانه پای نظام و رهبری ایستاده‌اند اما آیا مسئولان نیز پایوعده‌های خود نیز ایستاده‌اند؟! مردم محروم و رنج‌دیده خوزستان از سفرهای بی نتیجه دولتمردان خسته شدند و خواهان تغییرات ملموسشهر و استانشان در دولت آیت الله رئیسی هستند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین