نماینده مردم اهواز در گفت و گو با روزنامه نسیم خوزستان : مصوبات اولین سفر آیت الله رئیسی اصولی پیگیری نشد/نفت در آزمون اخیر حقی برای شاغلین شرکتی و پیمانکاری در نظر نگرفته است/آزاد راه خوزستان به شهرکرد و اصفهان باید در سفر آیت الله رئیسی اجرایی شود

نماينده مردم اهواز در گفت و گو با روزنامه نسيم خوزستان :  مصوبات اولين سفر آيت الله رئيسي اصولي پيگيري نشد/نفت در آزمون اخیر حقی برای شاغلین شرکتی و پیمانکاری در نظر نگرفته است/آزاد راه خوزستان به شهرکرد و اصفهان باید در سفر آيت الله رئيسي اجرایی شود

نماینده مردم اهواز، در آستانه سفر رئیس‌جمهور به خوزستان اظهار داشت: با تشکر از ریاست جمهوری، هیات دولت و وزرا به دلیل نگاه ویژه‌ای که به استان خوزستان دارند و اولین سفر خود را به خوزستان داشتند و ۶ سفری که ایشان به استان داشتند نشان‌دهنده اهتمام رئیس جمهور به مناطق محروم است.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم در آستانه سفر رئیس‌جمهور به خوزستان اظهار داشت: با تشکر از ریاست جمهوری، هیات دولت و وزرا به دلیل نگاه ویژه‌ای که به استان خوزستان دارند و اولین سفر خود را به خوزستان داشتند و ۶ سفری که ایشان به استان داشتند نشان‌دهنده اهتمام رئیس جمهور به مناطق محروم است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور درکنار محرومین جهت حل مشکلات مردم است، افزود: با توجه به اینکه ساز و کار اولین سفر مشخص نبود، مصوبات سفر که با تاخیر نوشته شد، بنظر می‌رسد با بزرگان و نمایندگان مشورت نشد و باید توسط مسئولان وقت استانداری دقت بیشتری صورت می‌گرفت.

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: آخرین عدد اعتباری که در اولین سفر آیت الله رئیسی شنیدیم ۷۴ هزار میلیارد تومان بود که نشان دهنده اهتمام دولت به مناطق محروم است، اما پیگیری غیر کارشناسانه انجام شد.

وی ادامه داد: از ۷۴ هزار میلیارد تومان، ۳۵ هزار میلیارد تومان در بودجه عمومی یا تهاتر نفت رد پایی ببینیم و مابقی به نوعی تعهداتی برای نهادهای عمومی از قبیل بنیاد مستضعفان، ستاد اجرای فرمان امام ایجاد کردند یا اینکه در مصوبات نوشته سرمایه گذار خارجی فاینانس انجام دهد. در حقیقت نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع غیر پایدار که قابل پایش نبود؛ این اولین اشکال مصوبات بود.

یوسفی عنوان کرد: از ۳۵ هزار میلیارد تومان مصوبات ۱۳ هزار و پانصد میلیارد تومان به تهاتر نفت اختصاص پیدا کرد که در حوزه پروژه‌های وزارت نیرو بود و عملکرد صفر داشت. برای سال ۱۴۰۲ بند ی تبصره یک حذف شد و رد پایی در بودجه ندارد و از ۳۵ هزار میلیارد تومان ۱۳ هزار پانصد میلیارد تومان کم شود.

وی با بیان اینکه از مابقی این عدد نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان مربوط به مسئولیت های اجتماعی نفت بود، توضیح داد: با توجه به اینکه مصوبه شورای اقتصاد داشت برای توسعه میادین باید هزینه می‌شد که اخیراً ۵ هزار میلیارد تومان ابلاغ شده که در آن نیز متاسفانه شاهد بی توجهی به برخی شهرهای شمالی و جنوبی از قبیل ایذه، باغملک، ماهشهر، هندیجان، آغاجاری، دشت آزادگان و… خوزستان هستیم و به عدالت برخورد نشد.

آزاد راه خوزستان به شهرکرد و اصفهان باید در سفر آیت الله رئیسی اجرایی شود

نماینده مردم اهواز در مجلس عنوان کرد: پیشنهاد بنده برای سفر رئیس‌جمهور این است که ۱۲ الی ۱۳ هزار میلیارد تومان مصوباتی بود که به ویژه در حوزه راه ‌های اصلی و روستایی است که آزاد راه خوزستان به شهرکرد و اصفهان که اعتبارات آن در مجلس گذاشته شده باید در این سفر اجرایی شود.

وی با اشاره به توسعه حمل و نقل بیان کرد: باتوجه به نقش فعال رئیس جمهور و هیات دولت در دیپلماسی منطقه و پیگیری‌های که در دولت و مجلس صورت گرفت، همچنین اقدامات وزیر راه برای احداث خط آهن بصره به شلمچه، اگر خط آهن خرمشهر به اهواز با اتصال به رامهرمز، ایذه و باغملک و نهایتاً لردگان و اصفهان، که در توسعه اقتصادی کشور و استان و صادرات کمک می‌کند.

یوسفی در ادامه گفت: خوزستان اولین بندر فله کشور را دارد و بیشتر کالای اساسی بیش از ۱۵ میلیون تن در سال ترانزیت می‌شود که ۷۵ درصد کالاها خارج از استان مصرف می‌شود و ۵۰ درصد از طریق اصفهان تردد می‌کند؛ اجرای این پروژه‌ها گشایش اقتصادی برای کشور و استان پیدا می کنند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین استفاده از ظرفیت اشتغال بومی گله به حق متخصصین اهالی خوزستان است. با توجه به اینکه اشتغال بومی را مصوب کردیم اما در آزمون اخیر نفت حقی برای شاغلین شرکتی و پیمانکاری در نظر گرفته نشده است که باید به این نکته توجه شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس افزود: نکته دیگر مربوط به زنجیره ارزش است. ما ۲۳ پتروشیمی در خوزستان داریم که ۱۹ الی ۱۹٫۵ میلیون تن محصولات تولید می‌کنند و تنها ۳۰۰ هزار تن در خوزستان به کالای اساسی تبدیل می‌شود و این به معنای ظرفیت بسیار خوبی جهت ارزآوری وجود دارد.

یوسفی بیان کرد: مجلس برای پرداخت تسهیلات اشتغال برنامه در نظر گرفته است که متاسفانه در خوزستان رتبه خوبی نداریم و این موضاعات باید در این سفر پیگیری شوند.

وی در پایان با اشاره به اصلاح شبکه آب‌رسانی درون شهری و روستایی عنوان کرد: اقدامات خوبی توسط دولت با تخصیص اعتبارات در مجلس در تبصره ۱۴ که ۱۹ هزار میلیارد تومان و ۳۰ هزار هزار میلیارد تومان به حوزه محرومیت زدایی اختصاص پیدا کرد که در طرح ضربتی غدیر مشکلات آبرسانی را مرتفع کند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین