روزنامه نسیم خوزستان از مصائب کم هزینه ترین و پرسودترین شغل خانگی گزارش می دهد ؛ هیچ ارگانی مسئولیت صنعت پرورش پرندگان زینتی را در خوزستان برعهده نمی گیرد

روزنامه نسيم خوزستان از مصائب كم هزينه ترين و پرسودترين شغل خانگي گزارش مي دهد ؛ هیچ ارگاني مسئولیت صنعت پرورش پرندگان زینتی را در خوزستان برعهده نمی گیرد

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، باتوجه به شرایط نگران کننده اشتغال در استان خوزستان، سرمایه گذاری روی کسب و کارهای خرد و خانگی کهنیاز به سرمایه آنچنانی نداشته ولی درآمدهای قابل قبول و بالایی دارند یکی از عوامل ایجاد فضای انگیزشی برای اشتغالزایی و رونقچرخه اقتصادی می باشد که یکی از این اشتغال ها، پرورش پرندگان زینتی است که در چند سال اخیر با اقبال عمومی مخصوصاجوانان مواجه شده است.

علیرغم استقبال مردم علی الخصوص جوانان از این شغل خانگی متاسفانه در استان خوزستان هیچ نهاد و ارگانی مسئولیت این کسب وکار را برعهده نمی گیرد و متقاضیان و علاقه مندان این شغل پردرآمد به دلیل پاسکاری و عدم تقبل مسئولیت از سوی ادارات و نهادها را دلسرد کرده است.

در این خصوص احمد منصوری یکی از پرورش دهندگان پرندگان زینتی اظهار کرد: پرورش پرندگان زینتی یک شغل خانگی، کم خرج ودرآمدزا است که در تمامی استان ها به صورت قانونی و با مجوز در حال انجام است اما متاسفانه در خوزستان ارگان های دولتیمسئولیت آن را تقبل نمی کنند.

وی افزود: برای گرفتن مجوز به چندین ارگان مراجعه کردم اما هیچکدام از نهادهای دولتی در خصوص صدور مجوز برای این شغلخانگی مسئولیتی تقبل نکرده و ما را به سایر ارگان ها حواله می دادند.

منصوری ادامه داد: در سایر استان ها این شغل تحت نظارت سازمان جهادکشاورزی و انجمن صنفی کشاورزان اداره می شود اما دراستان خوزستان این ارگان ها کوچکترین اطلاعاتی درباره این شغل ندارند و در ضمن کمترین همکاری را نیز با صاحبان و علاقه منداناین شغل نمی کنند.

وی بیان کرد: پرورش پرندگان زینتی نه تنها از درآمدزایی بالا بلکه از بازار عرضه و تقاضای خوبی نیز برخوردار است و از آنجایی که درمقایسه با سایر ماکیان به سرمایه و تجهیزات کمتری نیاز دارد می تواند فرصت های شغلی بسیاری مناسبی برای خانواده هایی که یکیدو فرزند آنان بیکار هستند، به وجود بیاورد.

منصوری با اشاره به اینکه سود حاصل از فروش این پرندگان از اکثر مشاغل خانگی بیشتر است، گفت: اگر استاندار خوزستان در اینزمینه ورود کند قطعا این شغل به دلیل جغرافیای استان و بحث صادرات به عراق و کشورهای خلیج فارس، رونق ویژه ای خواهد داشت واز مشکلات بیکاری خوستان کم خواهد کرد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، از آنجایی که جایگاه خوزستان در بیکاری، نگران کننده است و یکی از ابرچالش های دولت محسوبمی شود می طلبد استاندار خوزستان به این موضوع ورود کرده و با تعیین متولی و حذف بروکراسی های اداری باعث رونق این شغل دراستان گردد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین