رئیس اتحادیه مشاوره املاک اهواز در گفت و گو با نسیم خوزستان : صاحبخانه ها زیر بار افزایش ٢۵ درصدی سقف قرارداد رهن و اجاره نمی روند

رئیس اتحادیه مشاوره املاک اهواز در گفت و گو با نسيم خوزستان : صاحبخانه ها زير بار افزايش ٢٥ درصدی سقف قرارداد رهن و اجاره نمي روند

رئیس اتحادیه مشاوره املاک اهواز گفت: در بحث رهن و اجاره ۷۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشتیم.

رئیس اتحادیه املاک اهواز در گفت و گو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان با اشاره به اینکه قیمت هایی که در بازارها است متاسفانهبا واقعیت فاصله دارد اظهار کرد: افزایش ۲۰ یا ۲۵ درصدی که دولت اعلام کرده است اصلا و ابدا در رهن و اجاره مسکن رعایتنمی‌شود.

وی با بیان اینکه از پارسال تا امسال معادل ۶۰ الی ۷۰ درصد افزایش قیمت مسکن داشتیم افزود: در بحث رهن و اجاره ۷۰ الی ۱۰۰درصد قیمت ها روبه افزایش است.

زنگنه بیان کرد: متاسفانه مالکین از بخشنامه دولت تبعیت نمی‌کنند به همین دلیل صعود قیمتی که در بحث رهن و اجاره به وجود آمدهلجام یا افسارگسیخته است.

وی افزود: مبلغ رهن یک خانه در سال جاری برابر قیمت خرید مسکن در سه سال گذشته است مثلا قیمت رهن هم اکنون یک آپارتمان درمنطقه کوروش اهواز به اندازه قیمت خرید همان آپارتمان درسال ۹۷ است.

زنگنه در خصوص اینکه بیشترین تعداد تقاضا برای کدام مناطق است، عنوان کرد: به دلیل افزایش قیمت، افرادی که نمی‌توانند در مناطقاز جمله کیانپارس و زیتون خانه ای بخرند مجبورند در مناطق دیگری از جمله رسالت، فرهنگیان، کیانشهر که نرخ قیمت های آن کمتراست مراجعه کنند و به همین دلیل مراجعین به این مناطق بیشتر هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر قیمت خرید مسکن افزایش پیداکند نرخ رهن واجاره نیز صعود می‌کند ادامه داد: یک فرمول نانوشته وجود دارد وعرف است که همیشه معادل یک پنجم الی یک ششم یعنی حدود ٢٠ الی ٢۵ درصد ارزش ملک معادل رهن خانه است.

زنگنه اضافه کرد: قیمت رهن یک خانه ی ۶ میلیاردی حدود یک میلیارد تومان یا بالای ٨٠٠ میلیون تومان است به نظر شما یک کارمندبیچاره از کجا می‌تواند این مبلغ هنگفت را تهیه کند تا بتواند آن خانه را رهن کند.

وی در خصوص انتظارات خود از دولت نیز عنوان کرد: دولت ها باید دست از شعار دادن بردارند و وظیفه خود را که تامین مسکن استانجام بدهند نه اینکه به کارهای حاشیه ای ورود کنند و دنبال مجانی کردن کدرهگیری و این قبیل کارها باشند البته اینگونه اقدامات،مُسَکِن هستند ولی درمان نیستند.

زنگنه خاطرنشان کرد: چرا دولت مسکن تولید نمی‌کند و هزینه های ساخت را کاهش نمی دهد، مثلا یک بتن آماده که در سال گذشته متریهشتصد و پنجاه هزار تومان بوده الان ۲ میلیون و هشصد هزار تومان شده و کسی هم جوابگو نیست.

رئیس اتحادیه املاک اهواز گفت: با توجه به اینکه قیمت شن و ماسه افزایش پیدا نکرده است ولی بتن که تشکیل شده از شن، ماسه، آب وسیمان است که نرخ سیمان نیز مشخص است ولی بتن حدود ۳۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، رئیس اتحادیه املاک اهواز در پایان با بیان چند سوال که چرا هزینه پروانه ساخت افزایش یافته و بهچه دلیل سازمان نظام مهندسی پول اضافه برای پروانه می گیرد اظهار داشت: چرا سیستم های دولتی پاسخگو نیستند این عوامل باعثافزایش قیمت مسکن و تورم می‌شوند و لازم است دولت جوابگو باشد و برای این وضعیت چاره اندیشی کند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین